Något pinesomt!?...förfrågan om hjälp m kopplingschema!

Prata om mickar och elektronik
Användarvisningsbild
Albrecht
Medlem

Något pinesomt!?...förfrågan om hjälp m kopplingschema!

Inlägg av Albrecht »

hej hjälpsamma bassister därute! jag skulle vara väldigt tacksam om någon med en Yamaha RBX-bas hemma kunde rita ett kopplingschema för hur det skall se ut innuti - efter en till det yttre lyckad uppgradering får jag pinsamt nog inte ett ljud från basen. jag må ha kortslutit något...och nu har jag lött om så många gånger att jag inte kommer ihåg vad som är vad längre! en bra bild/bilder som visar hur det skall se ut tas också gärna emot. tack på förhand, kristjan aunver
Bild

Bild
If you can´t back it - don´t stack it! visit www.movio.se - JamBandJazz
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Hittade den här manualen. Inte samma mickar, men samma bas. Kanske kanske ge dig ett hum om hur du ska göra.

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/p ... 511081.pdf
/Linus
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

Punkster skrev:Hittade den här manualen. Inte samma mickar, men samma bas. Kanske kanske ge dig ett hum om hur du ska göra.

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/p ... 511081.pdf
Icke!

Helt annan elektronik i denna.

Som sagt, fixa större bilder så ska jag hjälpa :)
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Albrecht
Medlem

Tack...

Inlägg av Albrecht »

tack Punkster! inte min bas - den är aktiv - men bschemat blir användbart i framtid projekt! jag har mer fanéer...snygg påfågelsmaple t ex.

tack YZZ! den bild jag lagt på hur det ser finns i högre upplösning men ger ingen mer information...jag skrev bara upp hur sådant var kopplat som jag frilödde. när det började lossna andra sladdar härs o tvärs blev jag lost! om du har en RBX374 så borde det inte var någon skillnad. kan du ta några BRA bilder på alla pottar (inte lätt!) så vore jag jättetacksam (behöver du fanéer?). kristjan
YZZ
Medlem++

Re: Tack...

Inlägg av YZZ »

Albrecht skrev:tack Punkster! inte min bas - den är aktiv - men bschemat blir användbart i framtid projekt! jag har mer fanéer...snygg påfågelsmaple t ex.

tack YZZ! den bild jag lagt på hur det ser finns i högre upplösning men ger ingen mer information...jag skrev bara upp hur sådant var kopplat som jag frilödde. när det började lossna andra sladdar härs o tvärs blev jag lost! om du har en RBX374 så borde det inte var någon skillnad. kan du ta några BRA bilder på alla pottar (inte lätt!) så vore jag jättetacksam (behöver du fanéer?). kristjan
Mja min kamera är lite sönder så jag provar rita upp ett schema istället :)
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Albrecht
Medlem

tack punkster!

Inlägg av Albrecht »

...ser fram emot det! man vill ju få ljud i basen! bussigt av dig! kristjan
Användarvisningsbild
Albrecht
Medlem

Up and running!

Inlägg av Albrecht »

Tack vare Bobbo är basen igång och är nu både snygg och välljudande!
Skriv svar