På många gamla foton ser man dessa hängande mellan 2-3 plexi toppar eller Sunn toppar.

var hittar man dessa, eller måste man löda ihop såna själver?

Det finns 1->2 förgreningar av 6,5 tele på nästan vilken audiobutik som helst. Då kopplar man in förgreningen i ena stärkaren sätter instrumentsladden i ena uttaget på förgreningen och en patch mellan andra uttaget i förgreningen till den andra stärkaren.The Doc skrev:Finns det att köpa Y-kablar, så man kan köra på dubbla riggar?
På många gamla foton ser man dessa hängande mellan 2-3 plexi toppar eller Sunn toppar.![]()
var hittar man dessa, eller måste man löda ihop såna själver?
Man kan ju för all del skaffa en sån och löda om stereo-änden till en mono genom att koppla både ring och sleeve på stereopluggen till sleeve på monopluggen.Danne skrev:Ja, jag tänkte också tipsa om att jag köpt en 3 m kabel på Musikbörsen men jag har använt den till Ric-o-sound på Rickenbackern. Den har däremot stereoplugg i ena änden och monopluggar i de andra två. Problemet blir ju att ena monopluggens topp inte får någon kontakt i basen och således tyst. Man behöver ju mono i båda ändar och det kanske finns?