Lödingsschema P-bas med mudbucker

Prata om mickar och elektronik
Användarvisningsbild
Utte
Medlem+

Lödingsschema P-bas med mudbucker

Inlägg av Utte »

Tjena!

Jag har en p-bas som jag vill fräsa i en extra mick i (en mudbucker), och ha en extra ratt så att det blir VOL/VOL/TONE. Dock är jag nybörjare på det där med att löda, så jag behöver lite hjälp här.

Så här ser det ut i min p-bas nu:
Bild

Tänkte köpa en pot på 250k och lite sladd, för det är väl det som behövs?
Hur ska jag koppla?
Mudbuckern har två sladdar, varav en ska till jord om jag inte är ute och cyklar.

MVH
/Utte
Användarvisningsbild
Poester
VIP medlem

Inlägg av Poester »

Kolla GMF, dom har färdiga kit för P-bas med CTS-potar och sladdar för typ 195 pistoler, sen får du bara kolla upp ett diagram, Brukar gå att hitta om man googlar lite, så ska du se att det går kanon!
Har jag lärt mig så kan ALLA! :lol:
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
Användarvisningsbild
Utte
Medlem+

Inlägg av Utte »

Poester skrev:Kolla GMF, dom har färdiga kit för P-bas med CTS-potar och sladdar för typ 195 pistoler, sen får du bara kolla upp ett diagram, Brukar gå att hitta om man googlar lite, så ska du se att det går kanon!
Haha! Får väl bli så.

Att ta ut alla lödningar som är i basen nu och göra om från scratch enligt ett "P-med-Mudbucker"-diagram är väl det enda alternativet antar jag? Eller går det att bara bygga på det som sitter i basen nu?
Användarvisningsbild
Poester
VIP medlem

Inlägg av Poester »

Utte skrev:
Poester skrev:Kolla GMF, dom har färdiga kit för P-bas med CTS-potar och sladdar för typ 195 pistoler, sen får du bara kolla upp ett diagram, Brukar gå att hitta om man googlar lite, så ska du se att det går kanon!
Haha! Får väl bli så.

Att ta ut alla lödningar som är i basen nu och göra om från scratch enligt ett "P-med-Mudbucker"-diagram är väl det enda alternativet antar jag? Eller går det att bara bygga på det som sitter i basen nu?
Du lär ju bli tvungen att ge dig på alla de gamla lödningarn hur som, så jag hade nog lagt några kronor på ett par nya potar med sladd och gjort det ordentligt.
Men man kan ju alltid börja med att testa på de gamla som en mall, innan man ger sig på o köpa nytt!
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
Användarvisningsbild
Utte
Medlem+

Inlägg av Utte »

Här hittade jag hur man kan löda Dimarzio Model One tillsammans med en Dimarzio Model P och få VOL/VOL/TONE.
http://www.dimarzio.com/sites/default/f ... r_2v1t.pdf

Ska kanske testa det!
Användarvisningsbild
Utte
Medlem+

Inlägg av Utte »

Såhär tror jag det blir!
Kanske är helt fel. Får se! Jag ska börja med projektet nästa vecka.

Bild
Skriv svar