Japp.
Blivit några trådar om G50 eller som ändå avhandlat ämnet.
Har hört idel positiv feedback men skulle vilja veta om det är någon som upplevt några negativa sidor med G50?
För min del är i princip det faktum att mottagaren går att sätta på pedalbordet nog för att jag ska välja G50..
Nackdelar med Relay G50?
- blackparkas
- Medlem++++
Nackdelar med Relay G50?
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
-
- Medlem++
Re: Nackdelar med Relay G50?
Nope. Batteritiden som står är inte riktigt realistisk, det är enda nackdelen som jag kan komma på. Men det är sånt som man lär sig, och jag har alltid satt i nya batterier ändå när det är gig.
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
- Poester
- VIP medlem
Har en g50 på ingång, så jag hoppas att det är så bra som det sägs.
Har inte heller hört någa nackdelar förutom batteritiden, men den går ju att utesluta genom att vara förberedd.
Och har man då en batteriladdare med sig på bordet så har man alltid koll på läget.
Har inte heller hört någa nackdelar förutom batteritiden, men den går ju att utesluta genom att vara förberedd.
Och har man då en batteriladdare med sig på bordet så har man alltid koll på läget.
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
- blackparkas
- Medlem++++
Batteriladdare på bordet?
Hu så styggt!
Hu så styggt!
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Aslan
- Medlem++
Har själv en G30 som jag är fantastiskt nöjd med! Har turnerat mycket med den och den har funkat klockrent.
Har kört två tvåtimmarsgig och två relativt korta soundchecks innan jag behövt byta batteri. När stapeln på mottagaren börjar gå ner från max (3 lampor) tar det ca 1-11/2 timme innan den dör så man hinner byta om det skulle vara så:)
Kan nog säga att jag hört marginell skillnad på systemet och kabel men dock kan jag inte säga vilken som låter bäst:)
Går ju höra skillnad på kabel och kabel...
Har kört två tvåtimmarsgig och två relativt korta soundchecks innan jag behövt byta batteri. När stapeln på mottagaren börjar gå ner från max (3 lampor) tar det ca 1-11/2 timme innan den dör så man hinner byta om det skulle vara så:)
Kan nog säga att jag hört marginell skillnad på systemet och kabel men dock kan jag inte säga vilken som låter bäst:)
Går ju höra skillnad på kabel och kabel...
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
- Cuba
- VIP medlem
Den som du har på ingång är ju en G50-LR (Lätt Rökt).Poester skrev:Har en g50 på ingång, så jag hoppas att det är så bra som det sägs.
I övrigt så håller jag med samtliga tidigare postare. Känns rejäl!
- Poester
- VIP medlem
Sålänge den är väl fungerande så är jag nöjd!Cuba skrev:Den som du har på ingång är ju en G50-LR (Lätt Rökt).Poester skrev:Har en g50 på ingång, så jag hoppas att det är så bra som det sägs.
I övrigt så håller jag med samtliga tidigare postare. Känns rejäl!

Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!