Sandberg passiv P-mick

Prata om mickar och elektronik
Användarvisningsbild
motorman
Medlem+

Sandberg passiv P-mick

Inlägg av motorman »

Åsikter?!

2013 får det bli en Sandberg men jag vill inte köra aktivt.
Några åsikter om Sandbergs P-mickar i passivläge.
Jag har Lundgren Vintage i min P-78 och vill ha något åt det hållet.
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++

Re: Sandberg passiv P-mick

Inlägg av hitman »

Jag har testat ett gäng mickar i min P-bas genom åren: Fender, DiMarzio, Bartolini, Shadow m.fl. Inte förrän jag köpte en Delano beggad så blev jag riktigt nöjd. Så jag tycker de funkar alldeles utmärkt passivt och du kan testa själv om du kommer förbi en Sandberg-bas, om man drar ut volymratten så kopplar man ur den aktiva elektroniken på dom.

http://www.delano.de/products.html?&cHa ... delano_pi1" onclick="window.open(this.href);return false;[cat]=1&tx_smtdelano_pi1[series]=6&tx_smtdelano_pi1[strings]=5&tx_smtdelano_pi1[system]=45
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!! ;-)
Användarvisningsbild
motorman
Medlem+

Inlägg av motorman »

Tack för svar Hitman. Jag skall lokalisera närmaste Sandberg P-bas för jämförelsetest med P-78 m Lundgren. En custom beställd passiv Sandberg innebär alltså bara att de struntar i att montera in preamp, annars är det samma pickup?
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++

Inlägg av hitman »

Så har jag förstått det och de säljer ju även custombyggen utan (den i och för sig utmärkta) preampen.

Kollar man på Nätet så verkar det som om de nu har mickar som heter "Sandberg" men jag tror inte det är någon nämnvärd skillnad på dessa och de Delano som satt original förr?
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!! ;-)
Skriv svar