Köpte rätt nyligen ett par Dimarzio P-mickar till den i tron om att jag skulle kunna köpa Dimarzio J-mickarna separat.
Har nu ringt runt till samtliga musikaffärer och fått samma svar från alla att de inte säljs separat utan att man måste köpa Dimarzio J-mickarna tillsammans (1100:-~), eller specialbeställa 1 bridgemick för 750:-~ + 4-6veckors frakt...
Ja gillar ljudet från P-mickarna som det är nu, men J-micken måste helt enkelt bytas då den är i obalans.
Så ja känner att ja kunde slänga ut frågan till vilka mickar ni tycker passar bäst till stilen soul/pop/funk/acid-jazz/neo-soul/nu-jazz/R&B lite luddigt förklarat.. Men så ni kanske greppar soundet som ja diggar.
Jag lirar inte så mycket rock/punk och vill inte ha metallaktikt ljud. Skulle va gött o kunna lira lite "Jaco" grejjer (vet att jaco inte lira p-bas) men att få en snygg ton över 12:e bandet o så. Var Dimarzio-mickarna det "ultimata" alternativet ens från början då?
En smula diffust o tar på mig att få en åthutning från någon som känner att jag "generaliserar" tokigt eller så, men ja vet inte riktigt hur ja ska förklara

Vet att det såklart sitter i hur man spelar också, men om man ändå ska köpa så finns det säkert någon som sitter på info som jag inte vet som kanske kan hjälpa till en smula