Batterijubileum...

Prata om mickar och elektronik
Skriv svar
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Kontakt:

Batterijubileum...

Inlägg av mrbaloo »

Idag (16/3 -14) snodde jag med mig min Dean Edge till körspelningen. Kände att Stingrayen är för övertonsrik när det gäller kyrkolokaler med mycket och lång efterklang. Så Edgen satt som en smäck.

Men strax innan bytte jag batteri i basen för att vara på den säkra sidan. När jag kom hem så fyllde jag i min batteribyteslogg. Gissa om jag blev förvånad över att jag senast bytte batteri för 5 år sedan och utgångsdatum på det batteri som byttes ut hade utgångsdatum precis idag (16/3 -14). Timing, eller hur?

;-)

/MrBaloo
allan
Medlem+

Re: Batterijubileum...

Inlägg av allan »

Köp en trisslott fort som.......
Användarvisningsbild
Basare
Medlem+

Inlägg av Basare »

Batteribyteslogg :roll:
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av saft »

Basare skrev:Batteribyteslogg :roll:
+1
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av mrbaloo »

Fånigt att ha, men jättebra att ha. Speciellt när man har fem basar med aktiv elektronik.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Jag har tre basar med aktiv elektronik, bara att byta batteri när man ska till att göra gig och man vet att man inte bytt på ett tag, är batteriet inte slut (slick-testet) så åker det med som reserv till reservbatteriet som förstås är nytt...
Svårare än så behöver man väl inte göra det Baloo? :D
Den där loggen skulle ju för övrigt inte vara så användbar för min del, väldigt ojämn användning och olika långa rep etc etc gör ju att man ändå inte vet att det är slut förrän det är slut.

Men skaaaplig timing!! :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av saft »

mrbaloo skrev:Fånigt att ha, men jättebra att ha. Speciellt när man har fem basar med aktiv elektronik.
Självklart! Är sjukt impad att du har det så styrt, vi musiker e inte kända för att va strukturerade:P
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Kontakt:

Re: Sv: Batterijubileum...

Inlägg av mrbaloo »

blackparkas skrev:Jag har tre basar med aktiv elektronik, bara att byta batteri när man ska till att göra gig och man vet att man inte bytt på ett tag, är batteriet inte slut (slick-testet) så åker det med som reserv till reservbatteriet som förstås är nytt...
Svårare än så behöver man väl inte göra det Baloo? :D
Den där loggen skulle ju för övrigt inte vara så användbar för min del, väldigt ojämn användning och olika långa rep etc etc gör ju att man ändå inte vet att det är slut förrän det är slut.

Men skaaaplig timing!! :D
Jag är tyvärr inte lika hård som du och vågar därför inte slicka på batteripolerna... :cry:
Användarvisningsbild
jisac
VIP medlem

Inlägg av jisac »

mrbaloo skrev:
Jag är tyvärr inte lika hård som du och vågar därför inte slicka på batteripolerna... :cry:
Äh, var inte så mesig. Jag har 18V-system på min Steinberger... slick :retar: slick
Yamaha, GK, TKS

Presentation
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av mrbaloo »

saft skrev:
mrbaloo skrev:Fånigt att ha, men jättebra att ha. Speciellt när man har fem basar med aktiv elektronik.
Självklart! Är sjukt impad att du har det så styrt, vi musiker e inte kända för att va strukturerade:P
Speciellt inte gitarristerna... ;-)
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av mrbaloo »

jisac skrev:
mrbaloo skrev:
Äh, var inte så mesig. Jag har 18V-system på min Steinberger... slick :retar: slick
När får vi 36 V system i basarna? :-)
Användarvisningsbild
jisac
VIP medlem

Inlägg av jisac »

mrbaloo skrev:
jisac skrev:
mrbaloo skrev:
När får vi 36 V system i basarna? :-)
När tillräckligt många basister slickat på 18V-systemen och erhållit en läderartad beläggning på tungan som skydd. ;)
Yamaha, GK, TKS

Presentation
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

jisac skrev:
mrbaloo skrev:
Slickar du på båda batterierna samtidigt? ;)
Användarvisningsbild
jisac
VIP medlem

Inlägg av jisac »

Jan Hellman skrev:
jisac skrev:
mrbaloo skrev:
Äsch! Du genomskådade bluffen!
Yamaha, GK, TKS

Presentation
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Stewe Mac säljer en grymt smidig batteritestare, för övrigt. Den mäter via telejacket så man behöver inte vare sig slicka eller ens ta ur batteriet ur basen. :)
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

jisac skrev:
Jan Hellman skrev:
jisac skrev:
mrbaloo skrev:
Äsch! Du genomskådade bluffen!
Man är ju inte trummis.... ;)
Användarvisningsbild
jisac
VIP medlem

Inlägg av jisac »

Jan Hellman skrev:Stewe Mac säljer en grymt smidig batteritestare, för övrigt. Den mäter via telejacket så man behöver inte vare sig slicka eller ens ta ur batteriet ur basen. :)
Inget för riktiga män! (host...tack för...host...tipset!)
Yamaha, GK, TKS

Presentation
Användarvisningsbild
Hatt_Johan
Medlem+

Inlägg av Hatt_Johan »

jisac skrev:
Jan Hellman skrev:Stewe Mac säljer en grymt smidig batteritestare, för övrigt. Den mäter via telejacket så man behöver inte vare sig slicka eller ens ta ur batteriet ur basen. :)
Inget för riktiga män! (host...tack för...host...tipset!)
Riktiga män har inte ens batterierna i basen...
Leading Light
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=imATF-ZkoEc[/youtube]
Fender 70's Precision Olympic White
EBS Multidrive och Multicomp
Korg Pitchblack
Ibanez Pd7 + Boss LS-2
Rocktron Hush Super C
Ampeg Svt-3 Pro, Svt410He, Svt115E
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av mrbaloo »

Japp, har en sån (Batt-o-meter: http://basgitarr.wordpress.com/2010/11/ ... t-o-meter/" onclick="window.open(this.href);return false;) . Funkar tyvärr inte med alla basar, annars är den jättebra. Men med deanbasen fungerar det och det var då jag såg att spänningen var något låg. Dock brukar det gå att spela en stund till (tex under rep), men igår ville jag inte chansa på spelningen. Jag bytte då batteri mellan genrep och spelning.
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av saft »

mrbaloo skrev:
saft skrev:
Speciellt inte gitarristerna... ;-)
True that!!
Skriv svar