Hej igen! har en undring över att köpa aguilar-micar som jag nämnt tidigare. vet någon nån svensk leverantör? har i princip enbart hittat på ebay, amazon eller utländska företagshemsidor. och för att slippa strul med tull och annat, så undrar jag om det helt enkelt finns nånstans i sverige.
i andra fall, hur svårt är det att frakta det från till exempel Amazon.com och hur mycket borde det kosta?
tack på förhand!
ang. micar
- tias
- Medlem
- Kontakt:
Re: ang. micar
När du handlar inom EU så betalar du generellt MOMS i landet du handlar från (dvs det är inbakat i priset) och du betalar aldrig tull. När du handlar från utsidan av EU så betalar du MOMS i Sverige och det kan förekomma tull på varorna - pengar som krävs in när varan förs in i Sverige (om man inte lyckats betala i förskott, vilket jag inte vet hur man gör).
Med andra ord så är det inte nämnvärt krångligare att handla från ett annat EU-land. Garantier och returer kan vara lite besvärligare.
Med andra ord så är det inte nämnvärt krångligare att handla från ett annat EU-land. Garantier och returer kan vara lite besvärligare.
-
- Medlem++
Re: Sv: ang. micar
Jag har handlat mickar från bestbassgear.com många gånger och bara åkt på tull en gång. Det blev billigare än att handla i EU ändå 

- mikkejohansson
- Medlem++
Enligt hemsidan ska EM ha Aguilar-agenturen i Sverige/Norden.
Annars säljer Bassmatters i Holland Aguilar n
Annars säljer Bassmatters i Holland Aguilar n
Fender - Pedaler - GK - TKS
- tias
- Medlem
- Kontakt:
Bassdirect i UK har också. När jag frågade på 4sound om Tonehammer en gång så sa dom något om att det var strul med den svenska Aguilar-agenturen, men det kanske bara var någonting dom sa för att dom ville sälja EBS istället.
- JohannesH
- Medlem+
Beställde precis från Bass Strings Online.
Trevlig service och enligt tullverket verkar det ändå bli billigare än inom EU. (Om man åker på tull)
Trevlig service och enligt tullverket verkar det ändå bli billigare än inom EU. (Om man åker på tull)
Lite hemkok: https://johanneshallstrom.bandcamp.com/releases