Koppla basen till paddan?
-
- Medlem
Koppla basen till paddan?
Söker en "lagom" lösning för att kunna öva i paddan. Ev även leka lite m bas o gitarr i GarageBand.
Fender P Am Pro, Fender J Am std, Fender J FL Mexico.
Mesa WA Scout 12, GK MB200 o MB500.
Mesa Subway112, TKS2128.
Mesa Subway112, TKS2128.
- Roger Hedin
- Medlem++
Re: Koppla basen till paddan?
Jag har en iRig, den stora. Den funkar bra.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
- Roger Hedin
- newheartshadow
- VIP medlem
Apogee jam funkar bra för mig.
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack
-
- Medlem
Tackar. Jag börjar nog med att prova apogee jam.
Fender P Am Pro, Fender J Am std, Fender J FL Mexico.
Mesa Subway112, TKS2128.
Mesa Subway112, TKS2128.
- Cuba
- VIP medlem
Jag tänkte också skaffa något liknande. Vad är skillnaden mellan den stora och lilla, förutom storleken och priset då?Roger Hedin skrev:Jag har en iRig, den stora. Den funkar bra.
- Roger Hedin
- Medlem++
Jag är ingen expert, men det var (tydligen) lägre latency och något mer jag inte kommer ihåg. (Fråga mig inte om sånt.) Jag tog den som verkade mest seriös utan tanke på kronor och öre...Cuba skrev:Jag tänkte också skaffa något liknande. Vad är skillnaden mellan den stora och lilla, förutom storleken och priset då?Roger Hedin skrev:Jag har en iRig, den stora. Den funkar bra.

"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
- Roger Hedin
- Cuba
- VIP medlem
Käpte den lilla på väg hem irån jobbet. Det går ju att byta till den stora om latencyn är kass.Roger Hedin skrev:Jag är ingen expert, men det var (tydligen) lägre latency och något mer jag inte kommer ihåg. (Fråga mig inte om sånt.) Jag tog den som verkade mest seriös utan tanke på kronor och öre...Cuba skrev:Jag tänkte också skaffa något liknande. Vad är skillnaden mellan den stora och lilla, förutom storleken och priset då?Roger Hedin skrev:Jag har en iRig, den stora. Den funkar bra.![]()
![]()
- Cuba
- VIP medlem
Den lilla är analog, den stora är digital .... Vad det nu betyder. Den lilla funkar mycket bra att öva med. Clas Ohlson 299kr.Cuba skrev:Käpte den lilla på väg hem irån jobbet. Det går ju att byta till den stora om latencyn är kass.Roger Hedin skrev:Jag är ingen expert, men det var (tydligen) lägre latency och något mer jag inte kommer ihåg. (Fråga mig inte om sånt.) Jag tog den som verkade mest seriös utan tanke på kronor och öre...Cuba skrev:Jag tänkte också skaffa något liknande. Vad är skillnaden mellan den stora och lilla, förutom storleken och priset då?Roger Hedin skrev:Jag har en iRig, den stora. Den funkar bra.![]()
![]()
- strummer
- VIP medlem
- strummer
- VIP medlem