Fernandes Stulen! TILLBAKA!!!!
- BB3000S
- VIP medlem
maxoges skrev:Saken är polisanmäld! Vi får se vad polisen gör. De vet iallafall att jag har bilder och kännedom om unika modifieringar på basen. De har ju orginalanmälan från i somras också.

Håller tummarna!
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |
| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |
| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |
-
- Medlem++
- mange
- Medlem+
Hur funkar sånt här igentligen? Om man ponerar att basen redan har sålts i typ 3 steg för att nu hamna på auktion och den senaste köparen köpt den i god tro för marknadsriktigt pris, vad händer?
Den kan bevisas stulen men den sista köparen kan omöjligt veta att han köpt stöldgods, vem får behålla basen? Vad får den som blir av med basen?
Den kan bevisas stulen men den sista köparen kan omöjligt veta att han köpt stöldgods, vem får behålla basen? Vad får den som blir av med basen?
- JonasBygdemo
- Medlem+
- Tjoffe
- Medlem+
Jag är alldeles runt hörnet..Laser-Bas skrev:HahaTjoffe skrev:Vi gör tusen nålar på alla knarkare vi hittar tills basen dyker upp.![]()
Var är du Tjoffe?
Inte sett dig på ett tag
Håller på att starta företag så jag har inte haft så mycket tid över för PB. Men snart kan jag sluta med mitt "vanliga" jobb och kommer då att ha massor med tid till att både prata och spela bas.
-
- Medlem+++
-
- Kontot är inaktiverat
Tjoffes ? AB?Tjoffe skrev:Jag är alldeles runt hörnet..Laser-Bas skrev:HahaTjoffe skrev:Vi gör tusen nålar på alla knarkare vi hittar tills basen dyker upp.![]()
Var är du Tjoffe?
Inte sett dig på ett tag
Håller på att starta företag så jag har inte haft så mycket tid över för PB. Men snart kan jag sluta med mitt "vanliga" jobb och kommer då att ha massor med tid till att både prata och spela bas.
- Tjoffe
- Medlem+
"Inget vanligt AB"Roland skrev:Tjoffes ? AB?Tjoffe skrev:Jag är alldeles runt hörnet..Laser-Bas skrev:HahaTjoffe skrev:Vi gör tusen nålar på alla knarkare vi hittar tills basen dyker upp.![]()
Var är du Tjoffe?
Inte sett dig på ett tag
- mange
- Medlem+
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
God tro gäller...mange skrev:Så vad är det som gäller då?Samuel V skrev:Nej det är det inte.maxoges skrev:God tro är borttaget i sverige.
\Juriststudenten
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
- maxoges
- Medlem++
- Pentastar
- Medlem++
Då är ju pantbanken hälare.Roland skrev:I och med att den dyker upp på pantbanken i stort sett omgående efter försvinnandet så lär ju chansen att det tjuven själv som har lämnat in den vara stor.
men det lär de aldrig bli fällda för eftersom det skulle rubba en stor finanssektor.
Time is a cruel companion
-
- Kontot är inaktiverat
Nä, men poängen är att det bör gå att spåra tjyvdjäveln...Pentastar skrev:Då är ju pantbanken hälare.Roland skrev:I och med att den dyker upp på pantbanken i stort sett omgående efter försvinnandet så lär ju chansen att det tjuven själv som har lämnat in den vara stor.
men det lär de aldrig bli fällda för eftersom det skulle rubba en stor finanssektor.
- hosse
- Medlem+++
Det kirrar vi ändå tror jag.Roland skrev:Nä, men poängen är att det bör gå att spåra tjyvdjäveln...Pentastar skrev:Då är ju pantbanken hälare.Roland skrev:I och med att den dyker upp på pantbanken i stort sett omgående efter försvinnandet så lär ju chansen att det tjuven själv som har lämnat in den vara stor.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- maxoges
- Medlem++
Nu har jag snackat med polisen igen. Tydligen är tjuven känd hos polisen. Mina foton, kvitto och beskrivning av basen har gjort att de beslutat att jag får den tillbaka. Pantbanken bestrider detta, men de får ta det till domstol i så fall.
När alla formalia är avslutade kan jag hämta basen!
Yes yes yes!!!
Yes yes yes!!!
- John_D
- Medlem++
Grattis!!!!!maxoges skrev:Nu har jag snackat med polisen igen. Tydligen är tjuven känd hos polisen. Mina foton, kvitto och beskrivning av basen har gjort att de beslutat att jag får den tillbaka. Pantbanken bestrider detta, men de får ta det till domstol i så fall.
Yes yes yes!!!
It doesn't matter if it's not broken...I can fix it.
- Geddan
- VIP medlem
Hade det varit en privatperson som köpt den hade han åkt dit för häleri.maxoges skrev:Nu har jag snackat med polisen igen. Tydligen är tjuven känd hos polisen. Mina foton, kvitto och beskrivning av basen har gjort att de beslutat att jag får den tillbaka. Pantbanken bestrider detta, men de får ta det till domstol i så fall.
En pantbank har mage att bestrida att du kan bevisa att det är din stulna bas?
Märkligt!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- blackparkas
- Medlem++++
Ja, mycket märkligt att de ska bestrida!?
Jösses...
Men skönt att du får din bas tillbaka!!
Jösses...
Men skönt att du får din bas tillbaka!!
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- fieldflower
- Hedersmedlem