Två uppsätningar Spirocore E&A
- edvin
- Medlem++
Två uppsätningar Spirocore E&A
säljer en lite mer och en betydligt mindre använd uppsättning E&A spirocore Mittel/Medium tension 3/4
1. Härligt inspelade, men har ett långt liv framför sig! 400:-
2. En vecka spelade på, inget som helst blottande från lindningen kring stallet. Toppskick! 700:-
Jag har även lite Obligatos och lite andra strängar som jag kan slänga med ifall nån vill använda!
1. Härligt inspelade, men har ett långt liv framför sig! 400:-
2. En vecka spelade på, inget som helst blottande från lindningen kring stallet. Toppskick! 700:-
Jag har även lite Obligatos och lite andra strängar som jag kan slänga med ifall nån vill använda!
Senast redigerad av edvin den tis 21 aug 2012, 20:32, redigerad totalt 1 gånger.
grejor
- edvin
- Medlem++
-
- Nykomling
Re: Två uppsätningar Spirocore E&A
Hej Edvin,
JAg tar gärna EoA för 400 kr! Du nämner att du har litet annat som ligger i strängväg. Jag letar lite efter en hög a sträng - alltså solo g, dock ej spirocore. Jag bor i Göteborg, adress:
Mikael Norder
Fjällbackagatan 3
416 74 Göteborg
Skickar du ditt konto nr?
Ha det bra,
Micke
JAg tar gärna EoA för 400 kr! Du nämner att du har litet annat som ligger i strängväg. Jag letar lite efter en hög a sträng - alltså solo g, dock ej spirocore. Jag bor i Göteborg, adress:
Mikael Norder
Fjällbackagatan 3
416 74 Göteborg
Ha det bra,
Micke
- edvin
- Medlem++
Tyvärr, inget sånt för mig!mickebaahs skrev:Hej Edvin,
Mikael Norder
Fjällbackagatan 3
416 74 Göteborg
Ha det bra,
Micke
I G-strängsväg har jag en Thomastik Dominant, Obligato, Pirastro Chorda och en helt ny D'addario Zyex (Zyexen vill jag har kvar ifs)
grejor
-
- Medlem
Vad har du i Obligatoväg?
- edvin
- Medlem++
två hela set + två nya g-strängar!AlexL skrev:Vad har du i Obligatoväg?
grejor
-
- Medlem
va som fan! Vad ska du ha för 1 set?
- edvin
- Medlem++
de är inte nya, alltså! De har suttit på min bas i 8 månader.AlexL skrev:va som fan! Vad ska du ha för 1 set?
Ge mig ett bud på PM!
grejor
- Bergmansson
- Medlem
Är väl nybörjare på det här med kontrabassträngar, men har funderat på att testa ett set spirocore. Om jag vill ha strängar som man kan spela allt från ultrasnabbt fingerspel till arco på, men mest spelar rockabilly-slap, rekommenderar du Spirocore med medium tension då?
- edvin
- Medlem++
ärligt talat nej! är det slap du vill ha bra i grunden så är det nog sensträngar eller härmapor på sensträngar du borde ha.Bergmansson skrev:Är väl nybörjare på det här med kontrabassträngar, men har funderat på att testa ett set spirocore. Om jag vill ha strängar som man kan spela allt från ultrasnabbt fingerspel till arco på, men mest spelar rockabilly-slap, rekommenderar du Spirocore med medium tension då?
ex. Velvet Garbo med gut G är ett tips. Lycka till!
grejor
- Bergmansson
- Medlem
Okej, tack för tipset.
- Bergmansson
- Medlem
Nu har jag spelat runt lite på lokala kulturskolans bas och skiten på 4sound, som båda har stålsträngar. Också varit på lite jazz, och gillade kontaljudet. Pratade också med en kompis som lirar (iofs inte rockabilly, utan dödsmetall med slap) och han rekommenderade stålsträngar. Därför har jag bestämt mig för att (gå emot de gällande reglerna (?) och) välja stålsträngar.
Så, Edvin, har du lust att sälja något av Spirocoreseten?
- edvin
- Medlem++
Det har jag absolut lust med!Bergmansson skrev:Nu har jag spelat runt lite på lokala kulturskolans bas och skiten på 4sound, som båda har stålsträngar. Också varit på lite jazz, och gillade kontaljudet. Pratade också med en kompis som lirar (iofs inte rockabilly, utan dödsmetall med slap) och han rekommenderade stålsträngar. Därför har jag bestämt mig för att (gå emot de gällande reglerna (?) och) välja stålsträngar.
Skicka din adress osv på PM!
grejor
- gabrieldahl
- Medlem+
- Kontakt:
finns det några kvar? (:
Min musik/basprylar på youtube: https://www.youtube.com/user/gabrieldahlgabridahl
Paradise League - Let's Go To Funk City: https://open.spotify.com/album/7JcHREvU ... tMzvcqTHKw
Paradise League - Let's Go To Funk City: https://open.spotify.com/album/7JcHREvU ... tMzvcqTHKw