Shadow SH-951 piezo kontrabasmick 400:- + frakt - SÅLD
Exakt! Jag körde Schaller i kombination med stallmick när jag spelade i (högljudd) bluestrio. Ställ grundljudet med stallmicken till "nästan rundgång" och "procenta" med Schallern! Så ser den ju lite frän ut också då...Chupacaps skrev:Om jag får lägga mig i så vill jag ändå slå ett slag litet slag för Schallern. I kombination med en mic (typ DPA, AMT el. Golden bullet) går det att få ett riktigt bra kontraljud. Schallern påminner lite om en Wilson men med mycket mer kropp och bas, med möjlighet att reglera soundet beroende på avstånd till strängarna. Nackdelar är att man måste borra i greppbrädan och att den inte funkar på alla strängtyper då den är magnetisk (så sensträngar går bort). Trä-soundet är svårt att få på något annat sätt än med en mic. Håller med tidigare inlägg Ehrlund är nog det träigaste men den kostar sin goda slant. Ett annat tips är att kolla in Stefanssons (här på BP) Kandy pickup, jag fick fram förvånansvärt mycket trä av den, mycket mer än liknande etablerade märken som Realist, Fishman, Rev. solo II, Wilson o.s.v. Dessutom är den billig.
Lycka till!