Kontrabasbalaika bytes/säljes

Annonser om kontrabasar och kontrabastillbehör, säljes och köpes
Användarvisningsbild
Albrecht
Medlem
Inlägg: 459
Blev medlem: sön 18 maj 2008, 15:37

Kontrabasbalaika bytes/säljes

Inlägg av Albrecht »

Jag har en jättefin kontrabasbalaika som jag tänker sälja, eller byta mot en kontrabas. Kontrabasbalaikan är byggd av mästerbyggaren Andrey Kondakov i Moskva (www.ethnik.ru). Jag beställde och hämtade den själv 2009 (bara det är värt en del, kan jag lova). Ljudet är makalöst bra, jämfört med akustiska basar av gitarrmodell helt oöverträffat. Jag betalade 25.000 SEK för basen. Vid byte bör kontrabasen ha ett motsvarande värde. På kontrabasbalalaikan sitter en Schertler-mikrofon. Den följer med om köparen/den jag byter med betalar för den. Originalstall (varning för hög stränghöjd!), fodral och extra sträng-set följer med. Tyvärr har det inte blivit så mycket spelat på den som jag hade önskat. Dessutom är jag i behov av en extra kontrabas. Balalaikan levereras inom rimligt avstånd från Uppsala.
Bild
If you can´t back it - don´t stack it! visit www.movio.se - JamBandJazz
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Kontrabasbalaika bytes/säljes

Inlägg av hitman »

:kär: Fantastisk!!!! Har tyvärr inte ekonomi för närvarande men får väl köpa en lott.
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!! ;-)
Användarvisningsbild
Albrecht
Medlem
Inlägg: 459
Blev medlem: sön 18 maj 2008, 15:37

Re: Kontrabasbalaika bytes/säljes

Inlägg av Albrecht »

Ja, köp en lott! Eller börja spara. Balalaikan är jättefin!
If you can´t back it - don´t stack it! visit www.movio.se - JamBandJazz
Skriv svar