Boss OC-2

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
JohannesH
Medlem+

Boss OC-2

Inlägg av JohannesH »

Ok, Jag diggar den här trampan. Mycket!

Den triggar bra och den låter bra men för någon minut sedan uppenbarades ett fenomen, när jag spelar lite för starkt så distar den, en skarp, tok "gatad" fuzz som slår på vid anslag och av efter max en sekund. Grundtonen i oktaven ligger fortfarande på i bakgrunden. Jag kör bara på blöt signal..

Jag lirar med aktiv elektronik ,två niovoltare i basen, men jag har än så länge inte stött på detta när jag har lattjat runt med pedalen senaste veckan, jag brukar kunna spela starkt med jämna mellanrum (accentuerat) och hittills har det inte varit nå problem men nu kan jag inte ta i så mycket alls (jag är ganska säker att jag har tagit i med den tidigare utan problem). Kan det ha med bandskorr att göra eller har det blivit nå glapp eller är det bara en sak att lära sig att leva med?:?

Har någon liknande erfarenheter?
Användarvisningsbild
Tellus
Medlem+

Inlägg av Tellus »

Kan det komma från att batterierna börjar dö?
Användarvisningsbild
JohannesH
Medlem+

Inlägg av JohannesH »

Jag har den kopplad till en Fueltank, det började dock när jag kopplade in ett gammalt dod-chorus (även den till fueltanken) i effekt-kedjan.
Choruset och oc-2:an är båda de enda bufferd-bypasspedalerna jag har och båda distar när inputen blir för stark.
(jag märkte choruset's egenhet efter att jag postat första inlägget)
Skriv svar