Fuzz: Pickle Pie vs. Swollen Pickle

Prata om effekter och pedaler
Henko
Medlem++

Fuzz: Pickle Pie vs. Swollen Pickle

Inlägg av Henko »

Vill fortsätta utforska fuzzens spännande territorier och har hittat två intressanta trampor: Wren & Cuff Pickle Pie och Way Huge Swollen Pickle.

Nån som har erfarenhet av bägge eller nåt intressant att säga om den ena eller den andre? Jag spelar inte direkt arg musik men vill kunna ilskna till i bland. Just nu har jag en Little Big Muff som ylar på bra och en Hjärtmüller som morrar mer.

Shoot!
P-basar
Användarvisningsbild
peppe
Medlem+

Inlägg av peppe »

En del hävdar ju att Pickle Pie'n är en kopia av Swollen Pickle men det gör ju inte Matt som äger Wren And Cuff, han menar att dom är voicade olika. En Fuzz är ju en Fuzz går ju inte göra så hemskt många varianter på en sån krets :)
Har själv aldrig provat Swollen Pickle så jag kan inte uttala mig om den, har hört massa bra om den så....

Fördelen med Pickle Pie'n är själva blendratten som fungerar fantastiskt, i dom flesta fallen så tycker jag pedaler med denna funktion gör att fräset lägger sig ovanpå det rena men inte med denna där det ligger kvar fräs i hela ljudbilden.
Sen har denna pedal inte scoopat ljud som dom flesta andra fuzzar har och går fram i mixen fantastiskt. Det kanske är fel att säga att en fuzz är transparent :lol: Men Pickle Pie'n kanske kommer närmast?

Som du kanske redan sett har jag en till salu och hade jag haft anv. av en Fuzz numera skulle jag aldrig sälja den! Den har puttat bort flera erkänt bra fuzzar ur min samling!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
Användarvisningsbild
jazzanova
Medlem

Inlägg av jazzanova »

Har själv en Wren & Cuff Pickle Pie B och det är en av dom bästa fuzz pedaler jag testat. En pedal där man enligt mig kan ratta fram mer än ett ljud som funkar, vilket är vanligt med andra fuzz pedaler. Sedan att Matt är en otroligt trevlig och kunnig person gör inte saken sämre.

Bara att köpa den som ligger ute här till otroligt bra pris. Du kommer inte bli missnöjd om du letar användbar fuzzzzz.
- Mesa Boogie Walkabout 15 - Fender AV62 P - JV P-bas
Användarvisningsbild
peppe
Medlem+

Inlägg av peppe »

Tvekan dödar den är redan borta tyvärr!
Presentation:
Henko
Medlem++

Inlägg av Henko »

peppe skrev:Tvekan dödar den är redan borta tyvärr!
Awww! Jag får försöka leva med det. :tummenupp:

EDIT: Damn, börjar inse vad det var jag velade bort.
P-basar
Användarvisningsbild
Wh4len
Medlem

Inlägg av Wh4len »

Tja, fyller på med en fråga.

Har ni testat dom med aktiva basar?
Har hört att tex Wooly Mammoth inte funkar jättebra med aktiva basar.
Tror pickle Pie skulle vara nåt för mig, men eftersom jag bara spelar aktiva basar
så vill jag veta lite hur de klarar aktiva basar.
- Rickenbacker 4003AC

- Peavey Super Festival F800B + Peavey 3024
- Hilbish Design Beta Amplifier [Till Salu]
Användarvisningsbild
peppe
Medlem+

Inlägg av peppe »

Wh4len skrev:Tja, fyller på med en fråga.

Har ni testat dom med aktiva basar?
Har hört att tex Wooly Mammoth inte funkar jättebra med aktiva basar.
Tror pickle Pie skulle vara nåt för mig, men eftersom jag bara spelar aktiva basar
så vill jag veta lite hur de klarar aktiva basar.
Maila Matt å fråga. Som tidigare nämts så vill jag också påstå att han är supertrevlig å månar om sina kunder.
Presentation:
Skriv svar