Hjälp mig välja delaypedal!
-
- Medlem
Hjälp mig välja delaypedal!
Jag vill ha en delaypedal med loopfunktion och tap-tempo som inte kostar skjortan. Står just nu mellan TC Electronics Flashback, Boss DD-7 och EHX Memory Man with Hazarai. Någon som har en klar uppfattning om dessa?
- ennam
- Medlem
Re: Hjälp mig välja delaypedal!
http://www.thomann.de/se/search.html?xs ... c=show&chk
Här har du en jämförelse tabell på dom. Jag skulle helst välja bort ehx:en eftersom den kostar 300 mer och bara har 3sek. delay tid, vilket inte är så värst kul om du ska loopa. Dessutom är det inte traditionell taptempo på tc:n utan man håller ner knappen och slår an strängarna i det tempo man vill ha. tc:n har också mer ljud att välja mellan tack vare tc's Toneprints. Nu tror jag du har fått info nog för att kunna välja själv.
Här har du en jämförelse tabell på dom. Jag skulle helst välja bort ehx:en eftersom den kostar 300 mer och bara har 3sek. delay tid, vilket inte är så värst kul om du ska loopa. Dessutom är det inte traditionell taptempo på tc:n utan man håller ner knappen och slår an strängarna i det tempo man vill ha. tc:n har också mer ljud att välja mellan tack vare tc's Toneprints. Nu tror jag du har fått info nog för att kunna välja själv.
https://eartheaters.bandcamp.com/
Daion Savage 1982, Aria pro II Magna (Alembic Mickar) -> Pedaler -> Marshall MB450 + Hembyggd Eminence 410
Daion Savage 1982, Aria pro II Magna (Alembic Mickar) -> Pedaler -> Marshall MB450 + Hembyggd Eminence 410
- blackparkas
- Medlem++++
TC:n skulle jag ha valt. Helt klart.
Men sedan finns det säkerligen svindyra boutiqe-delay som är bättre på mycket.
Men jag gillar att det finns så många möjligheter på TC:n.
Toneprintfunktionen är ju en kul grej, men kan också vara väldigt användbar!
Men sedan finns det säkerligen svindyra boutiqe-delay som är bättre på mycket.
Men jag gillar att det finns så många möjligheter på TC:n.
Toneprintfunktionen är ju en kul grej, men kan också vara väldigt användbar!
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
-
- Medlem
Tack för hjälpen! Jag var inne på TC:n också, men hittade en Memory Man with Hazarai beggat för riktigt bra pris och måste säga att jag gillar den skarpt. Stämmer att delaytiden är max 3 sek, men loopar kan vara 30 sek (står det i manualen i alla fall, har inte testat än), och då borde det ju vara rätt användbart ändå.