Sura pedaler...

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Sura pedaler...

Inlägg av Hellish »

Jahapp. De senaste veckorna har det varit problem med strömförsörjningen här i stan. Ikväll var vi och repade för första gången på ett par veckor och det verkar som att strömavbrotten med tillhörande strömspikar har härjat loss i mitt pedalbord och gjort att sansampen, multicompen och min pitchblack beter sig surt.

I sansampen funkar allt utom två outputs. Den parallella outputen funkar fint.
Multicompen har fått en liten äcklig "dist" i de höga frekvenserna.
Pitchblackpedalen... Ja där kommer signalen till och från, ena sekunden händer ingenting och nästa är det signal in.

Turligt nog så har inte min topp varit inkopplad och line6systemet har inte tagit någon skada alls.

Så... Eftersom jag kan noll och intet om elektronik så blir det till att köpa nytt. :P
Användarvisningsbild
Per
Medlem++

Re: Sura pedaler...

Inlägg av Per »

Läge att ta kontakt med elbolaget och fråga hur de kan ersätta skadan? En kompis fick hyfsad ersättning från sitt bolag för ett par fiskar, som dog av syrebrist under ett hyfsat långt strömavbrott. Det kostar ju inget att snacka med dem och de vet väl själva att det varit strömspikar.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Re: Sura pedaler...

Inlägg av Hellish »

Kanske det ja. Måste ta reda på vilket bolag som levererar el till att börja med då. :)
Användarvisningsbild
PoorCadaver
Medlem+

Sura pedaler...

Inlägg av PoorCadaver »

Håller med föregående skribent. Stå på dig lite så får du säkert någon form av kompensation. De tjänar pengar så det räcker i alla fall! ;)
Skriv svar