Har precis köpt en EBS MicrobassII. Låter kanon!!!
Tänkte koppla in min iPod i den för övningssyfte.
Hur är det med effektloopen? Är den mono eller stereo? Behöver jag en stereo->mono-plugg till iPoden? Hittar inget i manualen om det...
Liten snabb fråga ang. EBS MicrobassII...
- Aslan
- Medlem++
Liten snabb fråga ang. EBS MicrobassII...
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
- newheartshadow
- VIP medlem
-
- Medlem
-
- VIP medlem
- Aslan
- Medlem++
Tack för era svar!
Jag har provat och även att det är i mono så funkar det ok. Vore trevligt att höra hela ljudbilden men det funkar ändå. Ta gärna med det i en uppdatering om möjligt. Problemet blir väl när man ska lira typ gamla Beatles-låtar och trummorna bara ligger i ena kanalen...
Ralf, om ni ändå uppdaterar så får ni gärna uppgradera hörlurspreampen. Den distar lätt även med passiva basar.
Jag har provat och även att det är i mono så funkar det ok. Vore trevligt att höra hela ljudbilden men det funkar ändå. Ta gärna med det i en uppdatering om möjligt. Problemet blir väl när man ska lira typ gamla Beatles-låtar och trummorna bara ligger i ena kanalen...

Ralf, om ni ändå uppdaterar så får ni gärna uppgradera hörlurspreampen. Den distar lätt även med passiva basar.
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
- Jan Hellman
- VIP medlem
Har du testat med lättdrivna, lite mindre, lurar? Tungdrivna AKG-lurar testade jag med och det funkade inte så bra men med mindre freestyle lurar eller ett par lättdrivna Sony lurar jag har funkade det otroligt mycket bättre.Aslan skrev: Ralf, om ni ändå uppdaterar så får ni gärna uppgradera hörlurspreampen. Den distar lätt även med passiva basar.
//Jan
- Aslan
- Medlem++