Har inte en blekaste om vad man ska välja så det är där det fantastiska PB kommer in!
Har kollat på allt möjligt, videos, ljudfiler osv. Dock har jag bara testat en bråkdel av det jag sett/hört och vissa har jag bara hört testas på obas som förvisso kan ge en lite diffus bild av hur det skulle låta på bas.
Har ju hittat hem helt och hållet på OD-/dist-fronten med Moogen så den är säker. Dock är det en pedal som ska vara en del av grundljudet, något som ger lite lagom smuts på rep och spelningar. Men jag vill ju ha en fuzz som ska äta gitarrister och förneka trummisars existens!

Har ju haft en EHX Bass Big Muff men jag kom inte helt överens med den.
Har verkligen kollat allt möjligt och det som har fångat intresset till en viss del är oftast vintage-pedaler som kostar en halv månadslön eller något nytt som är limiterat till extremt få exemplar...
Vill ha något som har en ingång för ström så att den sen kan hamna på det framtida pedalbordet. Det är väl egentligen det enda kravet. Drömmen är ju en Univox Super-Fuzz men jag pallar inte spara ihop 3-4000kr för en pedal just nu då man ändå sparar till en fet stärkare.
Om ni har tips så lyssnar jag mer än gärna! Spelar ingen roll ifall de är anpassade till bas eller inte. Så länge den bibehåller botten så blir det nog bra! Storleken spelar ingen roll!
Någon form av lista:
- Ingen clean-/blendratt, då jag anser att blend och fuzz inte går ihop.
- Gärna en middigare karaktär som grund just för att kunna bryta igenom en trummis och två obasister.
- Strömingång, så att man slipper batteribyten.
- Möjlighet till oktav-upp är inget jag tackar nej till!
Är inte ute efter någon fuzz med en massa fräsande diskant utan mer något som ger en middigare karaktär där (den eventuella) tonkontrollen styr helheten av EQ'n istället för något som ger en extrem diskant.