I rad känns ju som det mest praktiska på scen. Sen är ju frågan hur enkelt det blir att frakta i det utförandet. Och hur ofta man slår av/på varje effekt.
Leading Light
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=imATF-ZkoEc[/youtube] Fender 70's Precision Olympic White
EBS Multidrive och Multicomp
Korg Pitchblack
Ibanez Pd7 + Boss LS-2
Rocktron Hush Super C
Ampeg Svt-3 Pro, Svt410He, Svt115E
För övrigt är ju i rad det mest optimala ur en synvinkel, men å andra sidan blir pedalbordet kanske onödigt långt/stort och svårt att hitta väska till.
Har du dem som första bilden finns det ju Gatorbord för under tusenlappen inklusive ström, beggat typ 500 spänn... Orka bygga eget...!
Jag envisas med att ha stämpedalen på nedersta raden på det stora bordet.
Men ofta så stämmer man mer än man egentligen behöver så den skulle lika gärna kunna vara på övre raden...
För övrigt är ju i rad det mest optimala ur en synvinkel, men å andra sidan blir pedalbordet kanske onödigt långt/stort och svårt att hitta väska till.
Har du dem som första bilden finns det ju Gatorbord för under tusenlappen inklusive ström, beggat typ 500 spänn... Orka bygga eget...!
Jag envisas med att ha stämpedalen på nedersta raden på det stora bordet.
Men ofta så stämmer man mer än man egentligen behöver så den skulle lika gärna kunna vara på övre raden...
Fast en del människor tycker ju att det är kul att bygga saker...
Man ska dock inte underskatta att kunna transportera det enkelt. Är ju hela grudtanken med ett pedalbord.
Angående stämmare så är det väll bra om den är först i kedjan om den även agerar som buffer?
Leading Light
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=imATF-ZkoEc[/youtube] Fender 70's Precision Olympic White
Korg Pitchblack
Ibanez Pd7 + Boss LS-2
Rocktron Hush Super C
Bägge varianterna funkar som jag ser det.
Om du ska bygga i två rader så se till att pedalerna på bakre raden blir upphöjda så blir de lättare att komma åt. Bygg gärna bordet i vinkel också, eller köp ett färdigt bord tex Pedaltrain.
Ställ upp pedalerna så som du vill ha dem, koppla in patchar och strömförsörjning. Mät sen runt om så ser du hur stort bord du behöver.
Skulle gissa att du behöver ett PT Mini eller Jr. Mini om du vill ha en rad (förutsatt att alla pedaler får plats, bordet är 50 cm brett) och Jr om du vill ha två rader (Jr är ca 30x40). PT säljer även plattor som höjer upp pedalerna på bakre raden. Dessa heter Boosters.
Givetvis finns det andra bord än PT, men jag personligen gillar dessa då de är lätta, samt att man slipper fula kabelhärvor eftersom det går att dra kablarna under bordet.
Hatt_Johan skrev:
Man ska dock inte underskatta att kunna transportera det enkelt. Är ju hela grudtanken med ett pedalbord.
Angående stämmare så är det väll bra om den är först i kedjan om den även agerar som buffer?
Det är mycket som är kul, men det ska ju bli BRA också!
Oftast när man ser hemmabyggen så blir det dock inte det. Det är rappligt och eländigt och så har man det inte ens i nån väska och halva vitsen är borta.
Stämmaren kan ju placeras vart som helst på bordet och ändå vara först i kedjan, först tänka vart man vill ha pedalerna, sedan skaffar man George L så kan man koppla i den ordning pedalerna behöver sitta.
Bassplaya skrev:
Givetvis finns det andra bord än PT, men jag personligen gillar dessa då de är lätta, samt att man slipper fula kabelhärvor eftersom det går att dra kablarna under bordet.
+11
Och så kan man sätta strömförsörjningen under också:)
Hatt_Johan skrev:
Det är mycket som är kul, men det ska ju bli BRA också!
Oftast när man ser hemmabyggen så blir det dock inte det. Det är rappligt och eländigt och så har man det inte ens i nån väska och halva vitsen är borta.
Stämmaren kan ju placeras vart som helst på bordet och ändå vara först i kedjan, först tänka vart man vill ha pedalerna, sedan skaffar man George L så kan man koppla i den ordning pedalerna behöver sitta.
Jag trodde bra var en förutsättning .
Har man inte så många pedaler kan man ju göra som jag. Bygga in allt i locket på en dokumentprotfölj. Enkelt, billigt och stabilt.
Leading Light
Korg Pitchblack
Ibanez Pd7 + Boss LS-2
Rocktron Hush Super C
Jag har nu gjort ett test med att montera in pedalerna i en mjuk borrmaskinväska. Helt utan platta men jag funderar på att faktiskt köpa ett gatorbord från tysken. Behöver 4st 9V uttag och ett 18V uttag så det blir antagligen att köpa ett bord. Blir billigare än att köpa aggregat till lådan.
Skickas från min valkiga näve
It doesn't matter if it's not broken...I can fix it.