Roger Hedin skrev:Prova!
Risken är väl att det låter distbox. Snart har du Vraket att använda som linebox, och då är det en helt annan sak att sätta en dist framför...
Vraket ska få jobba!
Saken är den att vi kör ofta inear nu och jag vill ha en bastant och stadig botten plus en hårt distad signal till FOH. När vi kör med ordinär backline brukar jag ha en SVT Classic med 8x10 plus en 5150 med fyrtolva. Fint ska det va!
Men jag måste nog prova som du säger. Men nån kanske har testat före mig å kan berätta att jag är knäpp innan?
De gånger jag lajnar kör jag alltid efter precis alla pedaler, och det har aldrig varit några problem:)
Det enda jag kan komma på som är värt att tänka på är att se till att inte nivån boostas när disten trampas på, för då lär ljudsnubben få fnatt. Eller menar du att köra två lajnade signaler, en torr och en distad? Det tror jag i så fall är en ännu bättre ide!
HighfidelitY skrev:Precis så. Två signaler. En line från ett trace Elliot vrak och en line med mycket dist.
Det låter proffsigare om vi övergår till Trace Elliot Wreck...
Jag har ju ett gäng EBS MicroBass II som funkar hur bra som helst. Man kan sätta en OD i effektloopen och ställa den på 50/50 så blir det en parallelloop. Då finns rent och sen kommer schmuts tillsammans med rent när man trampar på något...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin