SansAmp BDDI content...

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Kontakt:

SansAmp BDDI content...

Inlägg av mrbaloo »

Wow, vad min SansAmp BDDI låter bra!

Om jag förstår tongångarna är det många som börjar dissa BDDI:n för mer moderna produkter. Men jag har ju en sådan själv som jag tyckt mycket om sedan jag köpte den för många många år sedan. Men på sista tiden har jag inte alls använt den överhuvudtaget.

Men nu härom dagen plockade jag fram den och rattade lite: jösses vad bra den låter. Tricket är nog att man måste förstå EQ-rattarna. Enligt manualen (och i teorin förståss) får man ett hängmatteljud om man drar upp bas och diskant och motsvarande mellanregisterrikt ljud om man drar ner bas och diskant (från centerläget alltså).

Nu började jag med att dra ner bas- och diskantrattarna tills dess jag fick ett ganska likt ljud som original utan effekten påslagen. Sedan började jag ratta upp gainen så att det spricker upp lite snyggt. Därefter justerade jag lite lite på bas och diskant samt presensratten. Tokbra blev det!

Nu när jag (av oförklarliga skäl) lyckats köpa på mig lite pedaler igen så blev kedjan:

Bas --> EBS MultiComp --> EHX Memory Toy --> SansAmp BDDI --> EBS Drome

Sjukt bra!

Ok, nu har jag skrivit av mig lite och jag fixat till lite *avdissning* av BDDI:n. Håll till godo!

/MrBaloo
Användarvisningsbild
B-Å Åhs
Medlem++

Re: SansAmp BDDI content...

Inlägg av B-Å Åhs »

Jag har den programmerbara varianten och är helnöjd med den , låter dessutom kalas när man kör DI rakt in i mixerbord
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
RolleHarris
Medlem++

Inlägg av RolleHarris »

En sak som är viktig är att inte ha blend på fullt. Jag har den runt kl12 och då kommer blir ljudet inte scoopat
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av mrbaloo »

Jag slutade nog med blend på ca kl 1300.

Måste nu se om jag kan återskapa denna signalkedja i B3:an också.
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av mrbaloo »

Nu är man ju sugen på ett litet pedalbord igen (trots att jag inte skulle ha något). Är det Pedaltrain Nano med ett Volto batteripack som är grejen? Men hur sätter man fast pedaler utan tejp eller kardborre? Jag vill inte ha något klister på mina pedaler. Helst ska de enkelt kunna tas lös och användas enskilt också.
Skriv svar