BasTore skrev:Älskar EHX
Har följande:
Small stone V1 tidigt 70 ( Bästa Phasern enligt mig)
Small stone typ 1980
Dr.Q 70-tal
Dr.Q nyare ( typ 2004)
Electric Mistress - c:a -77
Electric Mistress Deluxe ( nyare)
Talkbox ... Vad hette den nu? Golden Throat? iaf en 70-talare
The Worm 2004?
Enigma Envelope Filter for Bass
Bass Micro Synth
och slutligen en Voice Box
Det blev 11 st... om jag inte har glömt någon.
Kom på att jag även har en Octave Multiplexer från 70-talet.. så det blev 12 st till slut.
Har följande:
Small stone typ 1980
Dr.Q 70-tal
Dr.Q nyare ( typ 2004)
The Worm 2004?
Bass Micro Synth
Kom på att jag även har en Octave Multiplexer från 70-talet.. så det blev 12 st till slut.
Vad är skillnaden mellan dina Small Stones om man får fråga? Är nämligen väldigt lockad av både ny(are) och gammal.
Har följande:
Small stone typ 1980
Dr.Q 70-tal
Dr.Q nyare ( typ 2004)
The Worm 2004?
Bass Micro Synth
Vad är skillnaden mellan dina Small Stones om man får fråga? Är nämligen väldigt lockad av både ny(are) och gammal.
Har inte nyligen a/b testat dem... men här finns en bra sida med ljudexempel och beskrivningar: http://www.pedalarea.com/small_stone.htm
Har nr.1 och 3 tycker att 1:an är lite "mulligare"
Jag går med i klubben med min nyligen införskaffade EHX Stereo Electric Mistress!
Jag var på jakt efter en trevlig flanger under en väldigt lång period, dock på grund av tveksamhet och lättja skred planen aldrig till handling. Men så stötte jag på en SEM under en vistelse i Malmö, och kände efter en stunds spelande att den var fullt kapabel till att tillfredsställa mina behov. Självfallet har jag varit (och är än idag!) sugen på att köpa en äldre EHX-variant, men pedalbordets utrymme är ju begränsat... så därför får denna mindre elektriska älskarinna stanna!
Senast redigerad av Dinjo777 den sön 26 jun 2016, 14:33, redigerad totalt 1 gånger.
"Ta dig en ampull, Stålmannen" Kenta provocerar Stoffe
Jo det vore bra häftigt med en äldre EM, synd bara på storleken. Å andra sidan finns det ju en liten charm med det med!
Förresten, tappar du någon bas med din V2:a? Vore bra att veta ifall bordet rensas och ett tillfälle att köpa en äldre EM gör entré.
"Ta dig en ampull, Stålmannen" Kenta provocerar Stoffe
Ja den tappar lite bas och lite i volym. Fast det går ju att "rätta till" så att säga. Men jag vill inte modda den. Dock är den moddad med en nätsladd, fast det är dock lugnt!
Men angående ljudet så är den kalasbra till inspelning även fast den gör lite oljud också. Märks dock vid starkare volymer.
Den är långt ifrån felfri men det är därför jag diggar den stenhårt!
Nu så! En Little Big Muff (den nya, inte den från 80-talet) sitter nu på pedalbordet. Den låter... Ja, fuzz, helt enkelt. Kan inte bestämma mig för om jag gillar den. Måste ratta och spela lite mer.
Sen har jag glömt att jag har en Mole som ligger och skräpar.