Så min oroliga fråga är alltså om 75 mA kommer visa sig för klent om jag köper någon ny skojig pedal i framtiden!

Tack för detta klargörande, nu vet jag precisRoger Hedin skrev:75 mA och 9 V ger 0,675 W, vilket är samma som 0,009 hästkrafter. Vi talar om strömstyrkor och effekter som är så små att man kan säga: de finns inte, fast bara lite, för att citera Tage Danielsson. Fast ibland räcker lite en lång väg.
Många Ampere och lite Volt kan emellertid göra vansinnigt ont, det kan min gamle pianist bekräfta, som fick startströmmen från vår gamla Scania 66:a genom huvudet...![]()
![]()
Du är väl lite fjuttigt. Har för mig att aluminiumsmältverk brukar köra med ca hundra tusen ampere men bara ca 5 V.Roger Hedin skrev:75 mA och 9 V ger 0,675 W, vilket är samma som 0,009 hästkrafter. Vi talar om strömstyrkor och effekter som är så små att man kan säga: de finns inte, fast bara lite, för att citera Tage Danielsson. Fast ibland räcker lite en lång väg.
Många Ampere och lite Volt kan emellertid göra vansinnigt ont, det kan min gamle pianist bekräfta, som fick startströmmen från vår gamla Scania 66:a genom huvudet...![]()
![]()
Fast den funkar nog inte med valvedrive, 500 mA och 12 V ac, det verkar vara rätt ovanligt att det finns tillsammans m vanliga 9 v. Fueltank Classic funkar dock...blackparkas skrev:75ma räcker ju till de flesta vanliga od-prylar etc.
Tror att de flesta Tc-pedalerna vill ha 100ma st.
JAG hade satsat på nån kralligare.
Jag hade tagit T-rex Fueltank Jr med 120ma per uttag och lite flådigare låda än cioks-prylarna. Tycker jag.
Fränt! Men ett gigantiskt overkill för migRoger Hedin skrev:Min Voodoo Lab Mondo klarar av att driva:
- Line 6 Relay G50 (9 V, 400 mA)
- Origin Effects Cali76 TX-L (18 V, 200 mA)
- Suncoast B1p (9 V, 200 mA)
- Ernie Ball MVP (9 V, 100 mA)
- TC Electronic Polytune 2 (9 V, 100 mA)
- Boss SY-300 (9 V, 400 mA)
- Eventide H9 (12 V, 400 mA)
och ändå har jag uttag över. Fantastisk sak! 1,8 A utnyttjade, plats för mer godis, m.a.o...