Blend mellan två signal genom expression pedal
- jesse-kristian
- Medlem
Blend mellan två signal genom expression pedal
Finns det någon volym/expression pedal som kan blanda två olika signalkedjor? Det är jag ute efter är att pedalen ska vara 100% av signal A i bottenläget och helt uppe så ska det vara 100% av signal B, samt blandar signalerna emellan de två olika lägena. Tänkte att det hade vart kul att leka med! 

- ennam
- Medlem
Re: Blend mellan två signal genom expression pedal
Tänker direkt på pigtronix keymaster. Dock är det en pedal som kräver extern expressionpedal
https://eartheaters.bandcamp.com/
Daion Savage 1982, Aria pro II Magna (Alembic Mickar) -> Pedaler -> Marshall MB450 + Hembyggd Eminence 410
Daion Savage 1982, Aria pro II Magna (Alembic Mickar) -> Pedaler -> Marshall MB450 + Hembyggd Eminence 410
- 41HZ
- Medlem+
Jo jag körde så ett tag med en earnie ball stereo volume pedal.
Kommer inte ihåg om jag splittade signalen från basen via aby-kabel eller en pedal med stereo utgångar innan volympedalen, men vilket som fungerar.
Kommer inte ihåg om jag splittade signalen från basen via aby-kabel eller en pedal med stereo utgångar innan volympedalen, men vilket som fungerar.
Rickenbacker, P-basar- pedaler - Peavey VB-2 Mesa Bass400- M2000-TKS 112, TKS 115s, TKS 412
- jesse-kristian
- Medlem
Behöver earnie ball stereo pedalen något som sammanfogar signalerna till en mono (ls-2 eller liknande) eller går det få ut mono till en stärkare? Pigtronix keymaster skulle fungera med en expressionpedal!
Fick någon idé om att använda något som boss es-8 för att programera ett ljud i till den vänstra ut-kanalen och ett annat till höger, för att sedan använda en någon form av blend-expressionpedal för att göra snygga övergångar. Nackdelen är väl att det tar mycket plats på bordet
Fick någon idé om att använda något som boss es-8 för att programera ett ljud i till den vänstra ut-kanalen och ett annat till höger, för att sedan använda en någon form av blend-expressionpedal för att göra snygga övergångar. Nackdelen är väl att det tar mycket plats på bordet
- 41HZ
- Medlem+
Hm...jag mixade ljudet ut till två stärkare när jag använde den. Så ja, du behöver något som sammanfogar efter volympedalen typ en ls-2 eller micro mixer av något slag.
Rickenbacker, P-basar- pedaler - Peavey VB-2 Mesa Bass400- M2000-TKS 112, TKS 115s, TKS 412