Omdömen på nätet är rätt så positiva och pedalen jämförs exempelvis med EBS valvedrive som dock har helt annan EQ.
Första besvikelsen är att signalen inte låter bättre när pedalen sätts på med neutral eq och gain på 0, utan den låter lite mer platt och odefinerad.
Sen edge of breakup ger mig heller inte något.. den reagerar lite överkänslig och svarar annorlunda på tjocka och tunna strängar. Så effekten kommer ganska drastiskt om man spelar lite hårdare.
Ska jag ha distad E och sen spela lite fina rena toner hög på greppbräde eller hur kan man utnyttja det?
Sen mycket gain, låter inte super bra i mina öron. Visst, många kanske tycker om precis detta men jag tycker det låter lite pruttigt. Sen ju mer od man skruvar in desto mer tappar man definition; diskanterna blir till brus.
Enda brukbara ljudet som låter bättre än utan effekten är i mina öron är ganska lika min clean tone men med lite mer av allt (se nedan). Allt som är mer distad går nog mer åt vintage hållet som jag inte är särskild förtjust i #midmud.
Så jag undrar om jag köpt fel grej, haft överdrivna / felaktiga förväntningar, eller är det något jag gör fel? Mest testat med en aktiv 5 strängare med humbuckers och moderat output, testat även med volym lägre och olika eq inställningar på basen preamp. Testat direkt in i ljudkortet, framför förstärkaren, i loop eller direkt in i slutsteg med liknande resultat.
Om någon av er vet något om denna pedalen eller är på jakt efter en så är det bara att höra av sig. Alla tipps eller åsikter är uppskattat!

God fortsättning och gott nytt år!