Moody i Örebro?
- mikkejohansson
- Medlem++
Moody i Örebro?
Ja, vad avhandlades egentligen? Kan någon sammanfatta för oss stackare som missade det. Basoverdrive? Fuzz?
Fender - Pedaler - GK - TKS
- knedy
- VIP medlem
Re: Moody i Örebro?
Enligt NA så fick man lära sig att distpedaler används för att få ett rockigare sound.mikkejohansson skrev:Ja, vad avhandlades egentligen? Kan någon sammanfatta för oss stackare som missade det. Basoverdrive? Fuzz?
Officiell stormästare i EB-orden
- Chriller
- VIP medlem
Moody är en skön snubbe minsann, som meddelst scheman, kretskort modell större och torr humor pedagogiskt gick igenom komponenterna i en boost-pedal (eller dist, overdrive, fuzz o s v) och hur byte av delar förändrar soundet.
Stort plus för användandet av overheadapparat och assistenten Grafs Spinal Tap-hyllning.

Dessutom gick Moody igenom True Bypass (alltså att signalen verkligen går rakt igenom pedalen utan att splittas i bypassläge) och lite för och nackdelar med det diskuterades.
Jäkligt kul med en inblick i pedalernas värld, det är ju mest ljudet man funderar kring, inte vad som händer i pedalen när man vrider.
Överhuvudtaget bra spridning på "seminarierna" eller vad vi kom fram till att de skulle kallas. Ni skulle vatt där.
Stort plus för användandet av overheadapparat och assistenten Grafs Spinal Tap-hyllning.

Dessutom gick Moody igenom True Bypass (alltså att signalen verkligen går rakt igenom pedalen utan att splittas i bypassläge) och lite för och nackdelar med det diskuterades.
Jäkligt kul med en inblick i pedalernas värld, det är ju mest ljudet man funderar kring, inte vad som händer i pedalen när man vrider.
Överhuvudtaget bra spridning på "seminarierna" eller vad vi kom fram till att de skulle kallas. Ni skulle vatt där.
- mikkejohansson
- Medlem++
- kanifflesmannen
- Medlem+
Hur man bygger en boost. Tror minsann jag ska försöka mig på det. nån transistor och lite motstånd så...
Informativt och bra.
Informativt och bra.

Manne Basic XLR- Yamaha BBN5 - Fender precision - Fender Kingman - Squier Cklassic Vibe
Jazz, Hiwatt B40 köksstärkare.
Ashdown MAG300EVO II med Hartke VX115, Sunn 4x10. PrataBasdist nr 3, Boss SYB-5, Ampeg PF-500, TKS 212
http://irenepanik.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jazz, Hiwatt B40 köksstärkare.
Ashdown MAG300EVO II med Hartke VX115, Sunn 4x10. PrataBasdist nr 3, Boss SYB-5, Ampeg PF-500, TKS 212
http://irenepanik.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
- hosse
- Medlem+++
tycker Moody gjorde en väldigt bra och informativ föreläsning!
jag är helt ointresserad av att använda pedaler men efter han hade sagt sitt så väcktes min nyfikenhet för att ge mig på att bygga en. då har föreläsaren lyckats på nåt sätt tycker jag.
jag är helt ointresserad av att använda pedaler men efter han hade sagt sitt så väcktes min nyfikenhet för att ge mig på att bygga en. då har föreläsaren lyckats på nåt sätt tycker jag.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."