Splitta signalen med en Korg DT-10

Prata om effekter och pedaler
busse
Medlem+

Splitta signalen med en Korg DT-10

Inlägg av busse »

Nån som vet om det funkar att splitta siganlen med en Korg DT-10 stämpedal? Tanken slog mig i går kväll att den har två utgångar en som mutar och en som inte skall muta då man stämmer om man då kopplar en kabel till varje utgång så borde den väl splitta siganlen. Funderar på detta om man vill spela in med en ren signal till mixern och en till sträkare, SansAmp eller nåt annat. Vad tror ni funkar det?
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Funkar utmärkt.. :P
mixtrade med det innan jag köpte loopstripen.. nu har jag inte någon nytta för det.. men i framtiden..
Kanon om man vill ha en ren signal in i en padda och mixa ihop det med något annat i slutet av kedjan!

Kör så det ryker
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

Liten skrev:Funkar utmärkt.. :P
Kör så det ryker

+1 :tummenupp:

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

Inlägg av mikkejohansson »

Annars har väl Sansampen en "clean out"? Känns lite som att gå över ån efter vatten då...
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Folxam
Medlem+

Inlägg av Folxam »

mikkejohansson skrev:Annars har väl Sansampen en "clean out"? Känns lite som att gå över ån efter vatten då...
ja men vafan om kranen är på andra sidan måste man ju dit 8)

sen säger han ju:
busse skrev:sträkare, SansAmp eller nåt annat.
jag har faktiskt aldrig tänkt på att man kan koppla på både bypass och out på Korgen ... nu måste jag ju testa!
Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
busse
Medlem+

Inlägg av busse »

mikkejohansson skrev:Annars har väl Sansampen en "clean out"? Känns lite som att gå över ån efter vatten då...
Har den verkligen det? Är det inte "samma signal" som går ut genom XLR-kontakten och telejacket?
Användarvisningsbild
Folxam
Medlem+

Inlägg av Folxam »

nog är min så iaf ... vet inte om nån annan Sansamp har clean ut.
Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
Skriv svar