Line 6 POD x3 live
-
- Medlem
Line 6 POD x3 live
Är denna något att ha egentligen , den verkar vara rena drömverktyget och att kunna ha 2 instrument ikopplade samtidgt verkar användbart iaf för min del 

- blackparkas
- Medlem++++
-
- Medlem++
Är det verkligen så illa? Meshuggah använder ju Vetta-topparna live, och det låter jävligt bra.blackparkas skrev:Kommer du ihåg det där med 50" HDTV och VHS?
Jag blir i alla fall riktigt sugen, särskilt nu när de har lagt in både den vanliga och baspoden i samma låda. Denna måste testas!
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
- Billy
- Medlem+
Pluuusss ett!Indigo skrev:Är det verkligen så illa? Meshuggah använder ju Vetta-topparna live, och det låter jävligt bra.blackparkas skrev:Kommer du ihåg det där med 50" HDTV och VHS?
Jag blir i alla fall riktigt sugen, särskilt nu när de har lagt in både den vanliga och baspoden i samma låda. Denna måste testas!
-
- Medlem
- blackparkas
- Medlem++++
Haha!!
Nej, det är säkert inte så illa.
Har inte testat annat än den vanliga baspodden, den som ser ut som en njure och rackversionen av den.
Helt totalt skitkass skulle jag vilja klassa den som, men det har säkert blivit bättre.
För övrigt så är jag inte så mycket för preamps och slutsteg.
Fattar faktiskt inte vitsen med det, varför inte en riktig topp istället?
Ampeg SVB-p eller vad den heter, den är nog the shit bland preamps...
Iaf så skulle jag kunna tänka mig en.
Nej, det är säkert inte så illa.
Har inte testat annat än den vanliga baspodden, den som ser ut som en njure och rackversionen av den.
Helt totalt skitkass skulle jag vilja klassa den som, men det har säkert blivit bättre.
För övrigt så är jag inte så mycket för preamps och slutsteg.
Fattar faktiskt inte vitsen med det, varför inte en riktig topp istället?
Ampeg SVB-p eller vad den heter, den är nog the shit bland preamps...

Iaf så skulle jag kunna tänka mig en.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
-
- Medlem++
Vitsen med preamps tycker jag är när man inte behöver ha ut ljudet i en högtalare på det viset som vi basister ofta har. Till exempel i studio, när man vill öva i hörlurar, och i uppstyrda live-situationer.
Jag är riktigt lockad av den lösningen som tidigare nämnda Meshuggah har när de spelar live. De har inga egna högtalare på scen, utan lajnar bara sina Vetta-toppar, och styr all lyssning i ett rejält monitorsystem.
Jag har testat detta ett par gånger med min HD350, och det har fungerat riktigt bra. Sedan kan det ju så klart finnas en vits med att ha högtalarlåda, om man vill ha just det ljudet från lådan uppmickad. Men då tillkommer en grej för ljudteknikern att oroa sig för.
Om man ska gå ett steg längre så är det ju vanligt bland lite större akter (t.ex. Peter Gabriel), att de har högtalarlådorna undanstoppade under eller bakom scenen, och jag personligen, gillar när man kan ha det så cleant som möjligt på scen. Men det är ju en smaksak.
Ojoj, nu drev jag iväg här...
Jag är riktigt lockad av den lösningen som tidigare nämnda Meshuggah har när de spelar live. De har inga egna högtalare på scen, utan lajnar bara sina Vetta-toppar, och styr all lyssning i ett rejält monitorsystem.
Jag har testat detta ett par gånger med min HD350, och det har fungerat riktigt bra. Sedan kan det ju så klart finnas en vits med att ha högtalarlåda, om man vill ha just det ljudet från lådan uppmickad. Men då tillkommer en grej för ljudteknikern att oroa sig för.
Om man ska gå ett steg längre så är det ju vanligt bland lite större akter (t.ex. Peter Gabriel), att de har högtalarlådorna undanstoppade under eller bakom scenen, och jag personligen, gillar när man kan ha det så cleant som möjligt på scen. Men det är ju en smaksak.
Ojoj, nu drev jag iväg här...

-
- Medlem++
Och det är väl hela idén, kom jag på nu, bakom POD:en från början. Att den ska ersätta toppen, högtalarlådan och till och med mikrofonen, och göra det enklare.
Sedan kan man så klart diskutera om man tycker att det låter tillräckligt bra för att ersätta prylarna. Men om det låter helt okej, så kan man ju verkligen påstå att man får många toppar, högtalarlådor och mickar för pengarna =)
Sedan kan man så klart diskutera om man tycker att det låter tillräckligt bra för att ersätta prylarna. Men om det låter helt okej, så kan man ju verkligen påstå att man får många toppar, högtalarlådor och mickar för pengarna =)
- a-row
- Medlem+
Har bara testat podx3 som hastigast på bas, in i slutsteget på min ampeg transistor topp, lät helt ok
Valde dock när vi spelade in att köra ampegvxt pluginen istället då den lät mer som jag vill att det ska låta, och för att det var mycket enklare då jag redan hade shyssta presets sparade.
Har däremot använt en podx3live sådan när vi spelat in gitarrerna till en demo vi håller på att spela in nu med bandet.
gitarristen sitter på och koncenterar sig på spelandet och jag som satt vid mixerbordet kunde enkelt sköta soundet och effekterna.
Jag är hel nöjd med resultatet änsålänge och dessutom är det jävligt skönt att sitta utan öronproppar när man spelar in.
Ett litet klipp från inspelningsarbetet finns här:
http://www.youtube.com/watch?v=LtjHbAVcTRw
Ena gitarristen i mitt band kör på vetta topp och 2st 412:or tidigare körde han pod i PA med sitt gamla band men det funkar inte riktigt i den här sättningen alla måste ha sin egen ljudkälla när vi repar annars blir det lätt gröt av det hela.
Valde dock när vi spelade in att köra ampegvxt pluginen istället då den lät mer som jag vill att det ska låta, och för att det var mycket enklare då jag redan hade shyssta presets sparade.
Har däremot använt en podx3live sådan när vi spelat in gitarrerna till en demo vi håller på att spela in nu med bandet.
gitarristen sitter på och koncenterar sig på spelandet och jag som satt vid mixerbordet kunde enkelt sköta soundet och effekterna.
Jag är hel nöjd med resultatet änsålänge och dessutom är det jävligt skönt att sitta utan öronproppar när man spelar in.
Ett litet klipp från inspelningsarbetet finns här:
http://www.youtube.com/watch?v=LtjHbAVcTRw
Ena gitarristen i mitt band kör på vetta topp och 2st 412:or tidigare körde han pod i PA med sitt gamla band men det funkar inte riktigt i den här sättningen alla måste ha sin egen ljudkälla när vi repar annars blir det lätt gröt av det hela.
Fender Jazz 02 MIM,Music Man Stingray 97, Squier VM Precision 07
- Billy
- Medlem+
- a-row
- Medlem+