Moody Basdist!
- Punkster
- Medlem+++
Moody Basdist!
http://www.moodysounds.com/muller.html
Nu har den äntligen kommit! En sån vill jag gärna ha, men eftersom det inte ligger några ljudsamples ute på hemsidan så undrar jag om det råkar vara någon som har köpt en sån här och kanske kan göra en lite recension alt. spela in några ljudspår. Är fruktansvärt nyfiken!
Hur är ljudkaraktären? Grov/finkorning? Hur mycket kan man kräma ur den? Från lite spräck till tokös? Hur funkar Klang-kontrollen? Hur svår är den att bygga osv...
Nu har den äntligen kommit! En sån vill jag gärna ha, men eftersom det inte ligger några ljudsamples ute på hemsidan så undrar jag om det råkar vara någon som har köpt en sån här och kanske kan göra en lite recension alt. spela in några ljudspår. Är fruktansvärt nyfiken!
Hur är ljudkaraktären? Grov/finkorning? Hur mycket kan man kräma ur den? Från lite spräck till tokös? Hur funkar Klang-kontrollen? Hur svår är den att bygga osv...
/Linus
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- Punkster
- Medlem+++
Vad är det för specar på den då? Har hängt med lite dåligt i den tråden. Känns som att det kommer ta ett bra tag innan alla har sagt sitt om den och den faktiskt blir av. Som det brukar va alltså. No offense men ändå...
Den här finns ju att beställa på en gång, och då kan man ju faktiskt designa utsidan själv också. Tänkte döpa den med spritpenna till Bassass, så matchar den Moody delaypedalen som guranisten i mitt band har. Han heter Jonas och har döpt sin pedal till Jonas-ass
Den här finns ju att beställa på en gång, och då kan man ju faktiskt designa utsidan själv också. Tänkte döpa den med spritpenna till Bassass, så matchar den Moody delaypedalen som guranisten i mitt band har. Han heter Jonas och har döpt sin pedal till Jonas-ass

/Linus
- blackparkas
- Medlem++++
Pratabas-pedalen är redan klar i princip, eller ja, ett färdigt demoex är påväg till Bonzo först som sedan ska skicka den vidare.
Det bör väl vara en 4-5 st iaf som får chans att testa den tycker jag + att det läggs upp schyssta ljudfiler med den.
Jag säger ge den en månad eller så så bör den finnas att beställa!
Det bör väl vara en 4-5 st iaf som får chans att testa den tycker jag + att det läggs upp schyssta ljudfiler med den.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Punkster
- Medlem+++
Hmm, såpass alltså? Jag lär ju ändå inte beställa nåt inom en månad, så det kan ju funka. Fast kommer den finnas som kit också? Det är ju det som är själva grejen med att beställa från Moody för migblackparkas skrev:Pratabas-pedalen är redan klar i princip, eller ja, ett färdigt demoex är påväg till Bonzo först som sedan ska skicka den vidare.

/Linus
- blackparkas
- Medlem++++
Det hoppas jag att den g år att beställa som kit!
Har inte hört nå´t om det men det förutsätter jag.
Har inte hört nå´t om det men det förutsätter jag.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
- Punkster
- Medlem+++
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- knedy
- VIP medlem
- blackparkas
- Medlem++++
ferm skrev:Och då får du en grej till att lägga till listan på icke fungernde atteraljer.the_great_alfonzo skrev:Shittles det har jag aldrig tänkt påBlir den som kit har faktiskt även jag råd med den
Hahaaaaa!!
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- Mos
- Medlem
Det finns klipp på denna nu på moodys hemsida! Den låter riktigt bra tycker jag, och med lite modifiktationer lär den ju låta grymt! Hoppas det iaf eftersom jag har en på ingång 

HPD Jazz med Ultrajazz och ACG Preamp | Grovmoddad gammal Ibanez | T-rex Bassjuice | Hjärt Müller | EH Big Muff Bass Pi | Ashdown ABM 500 | TKS 2158