DoggyD skrev:anli skrev:Bas är som gjord för fuzz gubbe!

Det vet jag mycket väl anli, man är väl gammal Mountainfanatiker sen '69, och dom ränderna går nog aldrig ur, och jag SKA greja en EBS-drive efter sommaren. Just nu är det för mycket månad kvar i slutet av pengarna så här i semestertider, ha det bäst Oldtimer.

Kram tillbaka, blev oroliga att du var nån skum renlevnadsman! Ser fram mot att du får ordning på grejerna, du kan inte gå omkring distlös!
En bekännelse:
Mina alla OD pedaler förrutom muffen är rätt onödiga, då min Traynorn är en enda stor od-pedal efter volym steg 2

.
Men jag älskar dom ändå...
Fick ett ryck i går och kopplade upp en massa pedaler. Med looppedal så kunde jag köra vissa kombinationer i var sin kanal för stereobasarna eller i serie för mono. Satt sedan och betade av ett gäng basar och skruvade fram ljud.
Tex Fulltone via MRX flanger via phathead via EBS Valvedrive med 8 strängad shortscale låter underbart

(iofs en gången jag får nåt vettigt ljud ur den guran)!!!
Mycket trevlig stund i garaget!
De pedaler jag använder minst är Boss oktav och en wahwah. Möjligen i någon avancerad stereokombination med ricken. Men orkar inte koppla upp...
Pedaler att önska sig:
Den där mega moog pedalen som var till salu skulle ha varit kul bara för att. Samt kanske nån skum 70-tals envelopegrunka.
OCH PRATABASDIST.
EDIT: smartast vore nog att skaffa en THD hotplate (attentuator) till Traynorn så blev det en pedal på riktigt