Reverb

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
sphinx
Medlem

Reverb

Inlägg av sphinx »

Skulle behöva en reverbpedal, vad finns det på marknaden???
Funkar EBS´s pedal??
Fender Precision -59, -67
Gretsch Broadcaster,
Blast Cult
Ampeg SVT CL, Apmpeg 8x10
Ampeg PF500
Fender TV 15
http://www.snakebiterock.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hepjumpstompers.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Re: Reverb

Inlägg av Jan Hellman »

sphinx skrev:Skulle behöva en reverbpedal, vad finns det på marknaden???
Funkar EBS´s pedal??
EBS trampan funkar guldfisk i live sammanhang men jag skulle använda något annat vid inspelning. Utan snack den bästa reverb trampan men håller definitivt inte måttet om man jämför med bra rackreverb. Jag använder min live hela tiden på bl.a. bandlös bas och där är det absolut inga som helst problem. Spring och köp. Men se till så att du inte köper den första varianten beggad. Den vart det mycket problem med. Köp en Mk II:a!!

//J
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Re: Reverb

Inlägg av peter_s »

Hellboy skrev:EBS trampan funkar guldfisk i live sammanhang men jag skulle använda något annat vid inspelning. Utan snack den bästa reverb trampan men håller definitivt inte måttet om man jämför med bra rackreverb. Jag använder min live hela tiden på bl.a. bandlös bas och där är det absolut inga som helst problem. Spring och köp. Men se till så att du inte köper den första varianten beggad. Den vart det mycket problem med. Köp en Mk II:a!!

//J
Jag måste nog säga att det beror på hur man definierar "funkar" i sammanhanget. Jag har själv en DynaVerb, och tycker att den är för subtil. Visst låter den väl bra, och visst är den välbyggd och sådär, men för den som vill dränka sin signal i reverb, eller skapa ambienta ljudlandskap, är den inte ett bra val alls. Alltså är det en pedal som både "funkar" och "inte funkar", beroende på vad man ska ha den till. ;)
jannej
Medlem+

Inlägg av jannej »

Jag använder en Holy Grail Plus som jag tycker låter otroligt bra. Enda nackdelen är att den inte kan gå på batterier och Flerb-läget är väl inte det mest användbara.

(Bulla till bandlöst, om man har den läggningen. ;-))
Skriv svar