Jag har hittat en Morley wha wha-pedal som jag blev lite sugen på. Enligt han som säljer så är den från 70-talet (har jag för mig) och det kan nog stämma. Eller?
Den ser ut så här, fast det är inte den på bilden.
Hade en sån för ca 30 år sen och den var verkligen görbra, fast på den tiden spelade jag bara gitarr så hur den funkar med bas vet jag inte. Tror jag köpte den för att kunna härma några Thin Lizzy-solon, de använde den inte direkt som wha-wha utan utnyttjade dess stora frekvensgap (eller vad det nu kan heta) som en sorts manuell phaser, skitcool!
Har bara hört bra grejer om dem men aldrig provat en själv. Det finns tre olika modeller har jag för mig som är ganska lika, power wah, power wah boost och power wah fuzz. De två sista har en extra switch som lägger till boost eller fuzz.
Cliff körde med en power wah boost vet ja i alla fall. Ger ett häftig ljud ihop med en dist. Försöker själv hitta en sån
Edit: På bilderna du postade är den första en power wah och den andra en power wah boost
Okej.
Jag får väl kolla lite nogare på den så att jag kan se vad det är.
Men inget prisförslag? Jag tänker i alla fall försöka pruta lite.
Det finns en bild på den. Men den är så dålig att man knappt ser någonting. Och sen är det kanske inte precis lagligt om jag använder den bilden. Fast vem bryr sig.
Kan visa bilden sen.
Aria Pro II SB-R80 Black 'n Gold
Aria Pro II SB-Elite II
en 30-årig wahwah, behöver nog en ordentlig översikt av en "tekniker". Den har säkert trampats på en hel del och blivit ordentligt sliten + att en del kondensatorer säkert behöver bytas ut för att "höja" ljudkvaliten
BassiLow skrev:en 30-årig wahwah, behöver nog en ordentlig översikt av en "tekniker". Den har säkert trampats på en hel del och blivit ordentligt sliten + att en del kondensatorer säkert behöver bytas ut för att "höja" ljudkvaliten
Hur mycket vill du ha?
Aria Pro II SB-R80 Black 'n Gold
Aria Pro II SB-Elite II