Fråga om Valvedrive

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Kul! Jag hittade då inget roligt ljud i de två jag testade och särskilt inte i modern-läget. Det var som inte tillräckligt med dist för min smak. Men det är ju faktiskt mycket möjligt att den jag testade nu senast inte var så kry heller eftersom den knappt distade alls.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Du kollade så inte aktiv/passiv knappen inte var intryckt?
Valvdriven distar ordentligt, men jag tycker inte dess styrka ligger i tokdist.
Snarare att fetta till ljudet och ge mysmorr.
Kan vara bra att veta hur tonkontrollerna funkar, min diskant/bas och max mellan ger rak kurva.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Folxam
Medlem+

Inlägg av Folxam »

apropå ingenting och lite på topic och så ...

Var är Flundran? Han köpte ju min med två rör till ...
Han skulle ju byta rör och ge recension på skillnaden ...

Nu har jag bestämt att jag vill ha en VD igen, så jag har budat på två stycken ... Jag tänker inte betala för mycket ...
Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

anli skrev:Du kollade så inte aktiv/passiv knappen inte var intryckt?
Kan vara bra att veta hur tonkontrollerna funkar, min diskant/bas och max mellan ger rak kurva.
Mja... Är den inte intryckt så händer ju ingenting alls. Fick till ett acceptabelt men lite tamt ljud på vintage-läget, provade att byta till modern och dra ner gainen men det lät bara konstigt. Som att ljudet var trasigt på nåt sätt.
Användarvisningsbild
Folxam
Medlem+

Inlägg av Folxam »

Hellish skrev:
anli skrev:Du kollade så inte aktiv/passiv knappen inte var intryckt?
Mja... Är den inte intryckt så händer ju ingenting alls. Fick till ett acceptabelt men lite tamt ljud på vintage-läget, provade att byta till modern och dra ner gainen men det lät bara konstigt. Som att ljudet var trasigt på nåt sätt.
typ distat? :lol:

haha skojja bara ...

Jag fick hem en av de VD jag hade budat på, jag köpte den av en Jesajah Mårdskog som tydligen är en ganska anlitad basist ...

Jävlar i mig om det inte är det här ljudet jag letat efter?!
En Jazz med hyfsat het output åsså rak frekvens (något hottad Treble) på VD och bypassläge på stärkar-EQ morrade på jääävligt bra!!

Volym på lagom och Gain på ......... uhmm ... strax före lunch tror jag?
Minns inte ... Hårdtest med kompressor framför, bakom, av, på, under, genom ska göras så småningom men det lät förbaskat bra idag!
Jag ska prova lite fram och tillbaka med min LTD också, jag får för mig att det är hyfsat ljud i den ändå ...
Men en grön jazz med tort-skydd och blocks till dödsmetall är bara så jävla Alfonzo 8)

På lördag kompletterar jag min 4x10 med en 1x15 så då ska nog kanske de låga frekvenserna sluta prutta ur ... Jag kör drop C och allt under femte band på "E-strängen" låter lite fjösigt, men på "A-strängen" låter det förbaaaaannat bra !!!
Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Låter som att de två valve drives jag har testat har varit trasiga bägge två med andra ord då.
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

Hellish skrev:Låter som att de två valve drives jag har testat har varit trasiga bägge två med andra ord då.
Dålig kvalitet :wink: SVENSKA DISTIBUTÖRER SOM TILLVERKAR I KINA, ELLER VADÅ ???????

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Användarvisningsbild
Folxam
Medlem+

Inlägg av Folxam »

Kanske är det din smak som är trasig? ;)

Att två VD:s var trasiga verkar knasigt ?!

Kommer du till Norrtälje? Jag släpar med min VD dit, så kommer du är det bara att ratta loss !!

EDIT : Ah det kanske är en bit att åka :lol:
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++

Inlägg av Taurus »

Folxam skrev:Volym på lagom och Gain på ......... uhmm ... strax före lunch tror jag?
Minns inte ... Hårdtest med kompressor framför, bakom, av, på, under, genom ska göras så småningom men det lät förbaskat bra idag!
Jag ska prova lite fram och tillbaka med min LTD också, jag får för mig att det är hyfsat ljud i den ändå ...
Jag är också nybliven Valvedrive-ägare och är duktigt nöjd så här långt. Som du har jag hittat ett optimalt läge för plektrumspel med lite extra diskant, backat mid ett par snäpp och gain mellan kl 11 och 12 - morrigt och uppkäftigt utan att gå traktor.

Fast nu vill jag ha en till för att kunna ha en annorlunda inställning för fingerspel :oops:

JunJun, när kommer ValveDrive Programmable? :wink:
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Ja det är nog min smak som är helt åt andra hållet från valvedriven. Min Big Muff anlände igår så det ska bli intressant att brumma loss med den. Vill ha lite mer dist än vad jag upplevde att VD'n gav. Menmen, vi kanske ska avskriva det som smaksak då? :D
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++

Inlägg av Taurus »

Hellish skrev:Ja det är nog min smak som är helt åt andra hållet från valvedriven. Min Big Muff anlände igår så det ska bli intressant att brumma loss med den. Vill ha lite mer dist än vad jag upplevde att VD'n gav. Menmen, vi kanske ska avskriva det som smaksak då? :D
Absolut en smaksak :D För mina lite blygare öron blev Valvedriven i princip ospelbar efter gain kl 2-3, bortsett från lite Geezer-riffande :oops:

Lycka till med Muffen, hoppas den passar!
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Nu får inte jag igen min topp förrän vecka 43 så det kommer att dröja innan jag kan testa den ordentligt. :(
Iofs så åker jag till en mysig ö i atlanten i morgon och kommer hem natten till den trettonde, så en hel del av väntetiden kan bli rätt behaglig ändå. :D
Användarvisningsbild
Gunk
Medlem

Inlägg av Gunk »

Annars fungerar valveve drive fantastiskt bra på "vintage" med typ bara massvis med gain, och lite kompressor på det(?) :) Speciellt genom en 4x10!

Tony Levin FTW!
Skriv svar