Strömförsörjning till en Big MufF?

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Strömförsörjning till en Big MufF?

Inlägg av FreCKo »

Min plan med att inte ha några pedaler sket sig, jag har köpt tillbaka min Emma från vår gitarrist och försöker övertala honom att även sälja sin Big Muff till mig. Problemet med den är att det inte är den lilla versionen, utan det GIGANTISKA aset till standard Amerikan, och den har inte en vanlig 9-volts kontakt... Hur gör man enklast för att driva en sån? Har någon random Ibanez-eldosa med en förgreningskabel som eldrivare som funkar i vanliga pedaler?
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
dereborn

Re: Strömförsörjning till en Big MufF?

Inlägg av dereborn »

FreCKo skrev:Min plan med att inte ha några pedaler sket sig, jag har köpt tillbaka min Emma från vår gitarrist och försöker övertala honom att även sälja sin Big Muff till mig. Problemet med den är att det inte är den lilla versionen, utan det GIGANTISKA aset till standard Amerikan, och den har inte en vanlig 9-volts kontakt... Hur gör man enklast för att driva en sån? Har någon random Ibanez-eldosa med en förgreningskabel som eldrivare som funkar i vanliga pedaler?
Grattis till en riktig Big Muff! Jag har en likadan!
Det är väl en "minitele" som strömförsörjning till den om jag minns rätt? Kommer inte ihåg polariteten heller, men 9 volt DC/100mA är det iaf. Classe/Biltema m.fl. har billiga universaleliminatorer med utbytbara kontakter , som också kan vändas för att skifta polaritet.

Testa en sån!
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

Inlägg av mikkejohansson »

Finns en adapter på Thomann från "barrell"-kontakt typ Boss till 3.5mm typ EHX/DOD/MXR...
Fender - Pedaler - GK - TKS
Skriv svar