Schaller Fuzz/Wah.

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
adde_johansson
Medlem+

Schaller Fuzz/Wah.

Inlägg av adde_johansson »

Vete sjutton om jag inte hittat min basfuzz of choice. Fy satan vad bra den låter när man faktiskt kör med den genom en riktig basförstärkare. En brutal historia som förvandlar min Traynors ensamma femtontummare till ett svart hål. Enda felet är totalkass bypass och avsaknad av ett jack för en nätadapter, men det får man leva med när man kör med uppåt 40 år gamla paddor. Wah-delen funkar uselt för bas, men den behöver man ju inte använda. Ljudklipp kommer så fort jag fixat ett mikrofonställ så jag kan micka upp stärkaren utan att nån annan stackare måste stå och hålla mikrofonen när jag dundrar på.
Jag är toknöjd. Det enda som är lite irriterande är min gitarrist hade den liggande hur länge som helst utan att jag provat den till bas.
olabola skrev:Smälljud som låter skit är väl "slap" ? :wink:
Användarvisningsbild
41HZ
Medlem+

Inlägg av 41HZ »

Trevlich! Hade en liknande upplevelse med en "doublesound fuzz/wha" som hade en grym vintagefuzz till bas men ganska dålig wha och usel bypass. Den slukade upp all diskant o sänkte volymen en del o eftersom jag då inte hade tänkt på det där med loopboxar lät jag min gitarrist behålla den.
Rickenbacker, P-basar- pedaler - Peavey VB-2 Mesa Bass400- M2000-TKS 112, TKS 115s, TKS 412
Användarvisningsbild
adde_johansson
Medlem+

Inlägg av adde_johansson »

41HZ skrev:Trevlich! Hade en liknande upplevelse med en "doublesound fuzz/wha" som hade en grym vintagefuzz till bas men ganska dålig wha och usel bypass. Den slukade upp all diskant o sänkte volymen en del o eftersom jag då inte hade tänkt på det där med loopboxar lät jag min gitarrist behålla den.
En sån hade jag också innan jag blev basist på heltid.
Fantastisk wah till gitarr för övrigt.
olabola skrev:Smälljud som låter skit är väl "slap" ? :wink:
Skriv svar