Problem med Flanger

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Problem med Flanger

Inlägg av Bassplaya »

Det gäller alltså en DOD stereo Flanger.
När jag först fick hem pedalen så testade jag den i hemmastärken o upplevde en väldans massa brus. Dock verkar det vara stärken som är dålig för det brusade rätt mycket när jag kopplade basen direkt in oxå. O basen brusar inte så mycket i riggen.

Hur som helst testade jag flangern i repan i kväll o upplevde då ett svagt tjutande ljud från riggen som inte varit där tidigare. Blev svettig då jag först trodde det var toppen som är på väg att lägga av, men tjutandet försvann när jag kopplade bort flangern från pedalkedjan igen.
Pedalen matades med egen 9v adapter o polariteten är rätt så det beror inte på för lite eller för mycket mA, vilket var min första tanke.

Någon som vet vad som är fel på min Flanger?
Användarvisningsbild
Marshall
VIP medlem

Inlägg av Marshall »

Vad är det för 9V-adapter?
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

tror den kommer från claes olles.

samtliga mina pedaler drivs med 9v-adaptrar från claes olles o dom funkar hur bra som helst
Användarvisningsbild
Marshall
VIP medlem

Inlägg av Marshall »

Bassplaya skrev:tror den kommer från claes olles.

samtliga mina pedaler drivs med 9v-adaptrar från claes olles o dom funkar hur bra som helst
Låter helt otroligt. Dom där billiga adaptrarna brukar skicka med mycket skit. Prova att köra med batteri, blir det tyst då vet du svaret..
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

The Marshall skrev:
Bassplaya skrev:tror den kommer från claes olles.

Låter helt otroligt. Dom där billiga adaptrarna brukar skicka med mycket skit. Prova att köra med batteri, blir det tyst då vet du svaret..
ska göra det.
¨kan ju oxå vara just den adaptern, den är en äldre variant än dom två andra jag använder till övriga pedaler. ska även testa med en av dom nyare.
Skriv svar