Nyinköpt distpedal...

Prata om effekter och pedaler
Skriv svar
Jacke
Medlem

Nyinköpt distpedal...

Inlägg av Jacke »

Jag har inhandlat en beggad BOSS ODB-3 Bass overdrive för 300kr idag. Har bara testat den som hastigast i säljarens rigg, aktiv Ibanez genom en äldre Yamaha-topp och femtontumslåda.

Upplevde disten som fyllig och ganska modern med fingerspel och basens EQ flat. Tror den kan funka bra för min del eftersom jag har varit ute efter en ganska neutral dist under tusenlappen!

Jag har ju inte varit medlem här så länge, därför vet jag inte om denna pedal kanske redan har diskuterats, men om inte, vad tycker ni om den?
Senast redigerad av Jacke den sön 29 mar 2009, 16:33, redigerad totalt 1 gånger.

Fender
Boss
EBS
gäst

Re: Nyinköpt distpedal...

Inlägg av gäst »

300kr var ett bra pris för den. Har haft en själv, som jag sålde ganska snabbt... det var min första pedal förresten. Den duger väl, men föll mig inte riktigt i smaken.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

Låter den bra för dig så kör på den. Läste att nya basisten i Gov't Mule kör på en boss Hyper Metal, som är en rätt kass distpedal för gitarr men som tydligen funkar alldeles utmärkt för honom på bas.
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
barium
Medlem+

Re: Nyinköpt distpedal...

Inlägg av barium »

Jacke skrev:Jag har inhandlat en beggad BOSS ODB-3 Bass overdrive för 300kr idag. Har bara testat den som hastigast i säljarens rigg, aktiv Ibanez genom en äldre Yamaha-topp och femtontumslåda.

Upplevde disten som fyllig och ganska modern med fingerspel och basens EQ flat. Tror den kan funka bra för min del eftersom jag har varit ute efter en ganska neutral dist under tusenlappen!

Jag har ju inte varit medlem här så länge, därför vet jag inte om denna pedal kanske redan har diskuterats, men om inte, vad tycker ni om den?
Jag har haft en, men jag tyckte den brusade för mycket på alla roliga settings...
Användarvisningsbild
refug
Medlem

Inlägg av refug »

Jag använder in som ren Fuzz-effekt, då funkar den grymt bra.
Så dra på disten på max, riktigt skön geting
gäst

Inlägg av gäst »

refug skrev:Jag använder in som ren Fuzz-effekt, då funkar den grymt bra.
Så dra på disten på max, riktigt skön geting
Tyckte att det mest blev geting, och inte så mycket skön... men som sagt, den duger väl, och om den funkar för dig så är det ju skitbra :tummenupp:
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Min kusin har en, och jag har för mej att jag gillar den relativt sådär faktiskt! Annars provade jag min brorsas amt freak guitar nyss, hehe :P lite för brutalt faktiskt. Lite sugen på en boss :roll:
Jacke
Medlem

Inlägg av Jacke »

Nu har jag provat Boss-disten i min egen rigg och den lät väl ungrfär som jag väntat mig. Ganska aggresivt och tyvärr lite surrigt, men med diskant och gain lite tillbakahållna kommer det funka för min del. Namnet är dock lite missvisande, i mina öron är detta inte en overdrive utan en dist.

Är faktiskt lite imponerad av hur fint den håller ihop basregistret, och balanskontrollen för dry/od är en klar tillgång för min del. Måste nog säga att jag har fått en hyfsad dist för 300kr, även om jag inser att det finns bättre och mer flexibla distar än denna... Hursomhelst är jag nöjd och kommer att behålla pedalen :D

Fender
Boss
EBS
gäst

Inlägg av gäst »

Jacke skrev:i mina öron är detta inte en overdrive utan en dist.

Måste nog säga att jag har fått en hyfsad dist för 300kr
+1
Användarvisningsbild
Marshall
VIP medlem

Inlägg av Marshall »

the_great_alfonzo skrev:Min kusin har en, och jag har för mej att jag gillar den relativt sådär faktiskt! Annars provade jag min brorsas amt freak guitar nyss, hehe :P lite för brutalt faktiskt. Lite sugen på en boss :roll:
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=19898

:eyebrow:
Skriv svar