Nån som testat Ashdown disten??
-
- Medlem
Nån som testat Ashdown disten??
Ashdown gör ju trevliga stärkare, och gör ju sedan en tid tillbaka även rätt snygga effektpedaler nu tänkte jag höra om det finns nån som har testat dist varianten... den lokala musikaffären har ett milt sagt begränsat utbud av bas distar...
videoklippet på ashdowns hemsida låter väldigt fuzzigt, inte alls det jag söker men sen är det ju en fråga hur de har rattat ljudet.
videoklippet på ashdowns hemsida låter väldigt fuzzigt, inte alls det jag söker men sen är det ju en fråga hur de har rattat ljudet.
- peter_s
- Medlem++
Jag har inte testat någon Ashdown-pedal alls, men har i stort sett bara hört bra saker om en: James LoMenzo HyperDrive-disten. Är det den du tänker på, eller den som heter Drive Plus?
Men, som sagt, Ashdowns anseende som pedalmakare är betydligt sämre än det de åtnjuter som förstärkartillverkare. Sedan är det ju såklart fullt möjligt att tycka annorlunda. Annars finns det gott om andra tillverkare som gör bra distpedaler. Vad för slags ljud är du ute efter, och hur stor är din budget?
Men, som sagt, Ashdowns anseende som pedalmakare är betydligt sämre än det de åtnjuter som förstärkartillverkare. Sedan är det ju såklart fullt möjligt att tycka annorlunda. Annars finns det gott om andra tillverkare som gör bra distpedaler. Vad för slags ljud är du ute efter, och hur stor är din budget?
- BasChrille
- Medlem
Jag har haft en Drive Plus och jag tyckte den var riktigt bra, iaf i förhållande till priset. Man kan kräma ur mycket dist utan att tappa så hemskt mycket botten vilket man ofta gör med andra pedaler.
Du han lyssna på GTO där kör jag med Drive Plusen.
http://www.myspace.com/hustlehounds
Du han lyssna på GTO där kör jag med Drive Plusen.
http://www.myspace.com/hustlehounds
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ och BPWDC..
Fender Jazz, Caparison Dellinger, Ampeg Svt 3 pro, Ampeg 610 mm
Fender Jazz, Caparison Dellinger, Ampeg Svt 3 pro, Ampeg 610 mm
-
- Medlem
Tackar för de snabba svaren, det var drive plusen jag tänkte på, men det stämmer att de även har plockat fram en signatur pedal. BasChrille det lät i vart fall åt rätt håll,
Givetvis kan jag tänka mig även andra pedaler, det vore ju trevligt om man kan komma under 1500-2000 pengars, kan lägga mer men då måste det verkligen vara bra. Det jag söker är en dist, alltså ingen fuzz eller overdrive, det ska kunna dista rejält utan att tappa botten, alltså inga "bisvärmar"
Har testat ebs multidriven, lät bra men är lite för snäll, nån mxr preamp/dist pedal, det var inte min grej, boss pedalen, behringer pedalen och bas vampen kan alla fixa nått som är åt rätt håll men det låter väldigt konstgjort på nått sätt. har inte testat tc electronicen eller t-rex pedalen men som jag har fattat det hela är det mer frågan om od/fuzz pedaler.
tar gärna emot tips på bra pedaler för den typ av ljud jag söker.
Givetvis kan jag tänka mig även andra pedaler, det vore ju trevligt om man kan komma under 1500-2000 pengars, kan lägga mer men då måste det verkligen vara bra. Det jag söker är en dist, alltså ingen fuzz eller overdrive, det ska kunna dista rejält utan att tappa botten, alltså inga "bisvärmar"
Har testat ebs multidriven, lät bra men är lite för snäll, nån mxr preamp/dist pedal, det var inte min grej, boss pedalen, behringer pedalen och bas vampen kan alla fixa nått som är åt rätt håll men det låter väldigt konstgjort på nått sätt. har inte testat tc electronicen eller t-rex pedalen men som jag har fattat det hela är det mer frågan om od/fuzz pedaler.
tar gärna emot tips på bra pedaler för den typ av ljud jag söker.
- peter_s
- Medlem++
Idag dök det upp en tråd på Talkbass, i vilken någon spelat in en massa ljudklipp med sin James LoMenzo Hyperdrive, om det skulle kunna vara något. Läs och hitta lyssningslänkar här: http://www.talkbass.com/forum/showthread.php?t=515257
-
- Medlem
testade lite nya pedaler, Bass juicen denna var precis som jag hade förväntat mig på tok för fuzzig.. testade om bossen, å den är fortfarande inte rätt...sen testade jag mxr blowfuse som var nånting åt rätt håll, men inte riktigt ända framme,
kmo du skulle inte kunna fixa ett ljud klipp på EMMA`n man blir lite sugen när man läser vad folk här skrivit om den...
kmo du skulle inte kunna fixa ett ljud klipp på EMMA`n man blir lite sugen när man läser vad folk här skrivit om den...
-
- Medlem
-
- Medlem
Vad tror du om denna? Sansamp VT Tech 21. Har självbeställt en från 4sound. I o för sig 1995 bagis...
http://www.youtube.com/watch?v=Xr8kdWpB3U4
- peter_s
- Medlem++
Bra pedal det där, men det är långt ifrån bara en distpedal. Har själv bara använt min för att få till justa rena ljud med, och tror inte att jag kommer utnyttja dess potential att dista särskilt mycket, även om den gör det väldigt bra också.crillep skrev:Vad tror du om denna? Sansamp VT Tech 21. Har självbeställt en från 4sound. I o för sig 1995 bagis...
Hoppas du kommer gilla VT:n!

-
- Medlem
Ja det tror jag säkert... ser fram emot posten i dagarna. Alltid roligt med nya prylar att ratta medpeter_s skrev:Bra pedal det där, men det är långt ifrån bara en distpedal. Har själv bara använt min för att få till justa rena ljud med, och tror inte att jag kommer utnyttja dess potential att dista särskilt mycket, även om den gör det väldigt bra också.crillep skrev:Vad tror du om denna? Sansamp VT Tech 21. Har självbeställt en från 4sound. I o för sig 1995 bagis...
Hoppas du kommer gilla VT:n!

- peter_s
- Medlem++
-
- Medlem
Jajamen. det ska jag göra.peter_s skrev:Ja, det är ju det. Och just VT:n är väldigt känslig, så minsta lilla rattande ger effekt. Återkom gärna med dina intryck, förresten.crillep skrev:Ja det tror jag säkert... ser fram emot posten i dagarna. Alltid roligt med nya prylar att ratta med
Vi spelar in just nu och det ska bli spännande att se vad den kan göra i det sammanhanget också...
- peter_s
- Medlem++
-
- Medlem
Nyfikenheten/habegären blev för stort så jag beställde en drive plus, har just fått hem den men bara testat den i hemma stärken (tech21 trademark 10) men den känns väldigt välbyggd så när på batteriluckan som inte har världens bästa passform, ljudmässigt verkar det väll vara åt rätt håll, får se när jag provar i den riktiga stärkaren. Tycker nog att detta anske är den näst snyggaste dist pedal som byggts, ett får nog trots allt bli v- twin pedalen från mesa
-
- Medlem
Ett snabbt test i replokalen; på min warwick/ trace rigg, gjorde mig inte besviken tror att jag har hittat rätt, möjligen är den lite snäll, i vart fall om man inte vill förlora botten, missförstå mig rätt den behåller botyten riktigt bra, men då finns det en gräns hur mycket dist man får ur den fortfarande är det ganska mycket, men jag safe;ar å säger att den möjligen är lite för snäll, däremot om man vill ha ett ljud med mer attack och mindre botten finns det massor av dist att hämta. jag tänker lägga upp en recentionstråd när jag har hunnit testa den mer ordentligt.
klart är i alla fall att den låter bra, kostar lite och verkar tåla en hel del stryk. Kan inte säga annat att den är prisvärd.
johnne, lyssnade lite på youtube klipp och avfärdade bas big muffen som alldeles för fuzzig i karaktären för att passa mig, möjligen var klippen vilseledande, vet att många gillar bassjuicen men det är inte min grej.
klart är i alla fall att den låter bra, kostar lite och verkar tåla en hel del stryk. Kan inte säga annat att den är prisvärd.
johnne, lyssnade lite på youtube klipp och avfärdade bas big muffen som alldeles för fuzzig i karaktären för att passa mig, möjligen var klippen vilseledande, vet att många gillar bassjuicen men det är inte min grej.
- peter_s
- Medlem++
Men, det är väl en fuzz?johnne skrev:testa en Electro harmonix big muff bass.. massa botten blire iaf och soundet blir rätt skitigt..
Tack för att du delar med dig av dina intryck!bazzilla skrev:Ett snabbt test i replokalen; på min warwick/ trace rigg, gjorde mig inte besviken tror att jag har hittat rätt, möjligen är den lite snäll, i vart fall om man inte vill förlora botten, missförstå mig rätt den behåller botyten riktigt bra, men då finns det en gräns hur mycket dist man får ur den fortfarande är det ganska mycket, men jag safe;ar å säger att den möjligen är lite för snäll, däremot om man vill ha ett ljud med mer attack och mindre botten finns det massor av dist att hämta. jag tänker lägga upp en recentionstråd när jag har hunnit testa den mer ordentligt.