En dist eller overdrive kan ju tillföra en hel del variation. Annars är ju envelopefilter som Du själv nämner en rätt kul effekt. Jag har en EBS bass IQ som jag är helnöjd med.
Jacke skrev:En dist eller overdrive kan ju tillföra en hel del variation. Annars är ju envelopefilter som Du själv nämner en rätt kul effekt. Jag har en EBS bass IQ som jag är helnöjd med.
Har en dist jag kör med till gitarren och det är inget jag fastnat för till basen. Tack för tipset. Antar att EBSen är ett envelopefilter då.
Digitech synth bass Wah är en rätt schysst allt i allo pedal. 7 olika pre sets och möjlighet att göra det mesta med varje förval. Den låter faktiskt kanon. Saknar min som fan, blev stulen
Ale skrev:Digitech synth bass Wah är en rätt schysst allt i allo pedal. 7 olika pre sets och möjlighet att göra det mesta med varje förval. Den låter faktiskt kanon. Saknar min som fan, blev stulen
Ok. Surt att höra om din pedal. Att folk inte kan hålla fingrarna i styr!
Verkar dock som att en sådan går på lika mycket som en multieffekt.
En bra kompressor är aldrig fel. För min egen del så är det två saker som alltid finns med i gigbagen ( Korg Pitchblack och EBS Multicomp ).
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
200071 skrev:En variant är faktiskt att köpa en multieffekt som man kan leka runt med.
Det brukar sluta med att man kommit på vilka två effekter man egentligen vill ha och så kan man köpa dessa och sälja multieffekten...
Det där är en sanning, och som varande en sådan tål den att quotas om och om igen.
Testa t.ex. Zoom B2.1u, eller någon av de billigare modellerna utan expressionspedal i samma serie. De innehåller både effekter och förstärkarsimulatorer, och låter bra. Mycket för pengarna.