Basmodda TS9
- Cliffy
- Medlem++
Basmodda TS9
Sådär då har jag fått hem min TS9:a. Någon som skulle vilja berätta för mig vad jag ska löda bort och sedan dit för att få den ultimat för bas? Kan ta kort på kretskortet om det hjälper annars kanske ni har någon bild redan.
- blackparkas
- Medlem++++
Jag skickade min till Bassilow här på forumet.
Vågar inte pilla under skalet själv....
EDIT: Eller rättare sagt, jag gav den till honom nere i Glanshammar...
Vågar inte pilla under skalet själv....

EDIT: Eller rättare sagt, jag gav den till honom nere i Glanshammar...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- blackparkas
- Medlem++++
Det ska finnas länkar till nå´n basmodd här på forumet om ni söker.
Jag la upp en tråd för länge sedan vill jag minnas och fick en skiss eller något dylikt på vad som skulle göras.
Själv är jag en sopa på att löda så jag ger mig inte på det själv.
Jag la upp en tråd för länge sedan vill jag minnas och fick en skiss eller något dylikt på vad som skulle göras.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
- Tössberg
- Medlem++
- blackparkas
- Medlem++++
Aesthetica skrev:Den TS9a jag leker med i replokalen är inte basmoddad, och släpper genom väääldigt mycket bas...
Vah?
Isf är det fel på den.
Min kapade allt under 400 hz typ och det har alla andra omoddade TS9or också gjort.
Antingen är den basmoddad utan att du vet om det, eller så är den trasig, eller så är det inte en TS9...

- Evilbiker
- Medlem++
- blackparkas
- Medlem++++
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag vill så gärna testa min pedal!!!!!!!!!!!!!!!!!
Blir helt galen...
Har saknat "mitt" sound länge nu, även om disten i försteget på Sunnen har blivit nå´t jag trivs med så kan jag inte komma ifrån hur otroligt bra TS9:an låter, eller många andra TS-pedalet för den delen med ungefär samma kretsar.
Blir helt galen...

Har saknat "mitt" sound länge nu, även om disten i försteget på Sunnen har blivit nå´t jag trivs med så kan jag inte komma ifrån hur otroligt bra TS9:an låter, eller många andra TS-pedalet för den delen med ungefär samma kretsar.
- Tössberg
- Medlem++
400Hz = strax under stämton ettstrukna ablackparkas skrev:Aesthetica skrev:Den TS9a jag leker med i replokalen är inte basmoddad, och släpper genom väääldigt mycket bas...
Vah?
Isf är det fel på den.
Min kapade allt under 400 hz typ och det har alla andra omoddade TS9or också gjort.
Antingen är den basmoddad utan att du vet om det, eller så är den trasig, eller så är det inte en TS9...

Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
- blackparkas
- Medlem++++
- Tössberg
- Medlem++
Jag tror jag kompenserar genom att dra upp basen lite på förstärkaren, men den står iofs på samma inställning som innan jag lånade TS9an, dvs: lite höjd lågbas, ganska mkt höjd "mittbas", sen ett mid-cut och så lite höjd diskant.blackparkas skrev:Jamen vad säger man då viktigpetter.... All botten försvinner ju....
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
- Cliffy
- Medlem++
Fan jag hittar den inte Parkas. Var det du som skapade tråden?blackparkas skrev:Det ska finnas länkar till nå´n basmodd här på forumet om ni söker.
- inber
- VIP medlem
Här står det hur man gör:
http://www.musicianshotline.com/archive ... r/0603.htm
Det framgår i ett stycke mitt på sidan vilken kondensator man ska byta för att den inte ska kapa bas. Och det är väl vad ni är ute efter.
That is 0.047uF (marked "A" in the picture). We are going to replace it with a 0.1uF capacitor.
Det där är standardkomponenter.
Även om han inte skriver det, så behöver man inte ens löda loss originalkondensatorn, utan man kan smacka på den nya kondensatorn ovanpå. Då släpper den igenom ännu mer bas (även om skillnaden lär bli hårfin).
Då är det faktiskt skitenkelt, även om man knappt hållt i en lödkolv förr.
http://www.musicianshotline.com/archive ... r/0603.htm
Det framgår i ett stycke mitt på sidan vilken kondensator man ska byta för att den inte ska kapa bas. Och det är väl vad ni är ute efter.
That is 0.047uF (marked "A" in the picture). We are going to replace it with a 0.1uF capacitor.
Det där är standardkomponenter.
Även om han inte skriver det, så behöver man inte ens löda loss originalkondensatorn, utan man kan smacka på den nya kondensatorn ovanpå. Då släpper den igenom ännu mer bas (även om skillnaden lär bli hårfin).
Då är det faktiskt skitenkelt, även om man knappt hållt i en lödkolv förr.
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
- Cliffy
- Medlem++
- BassiLow
- Medlem++
Den är på vägblackparkas skrev:OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Blir helt galen...![]()

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;
Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.