Dom två pedaler jag lagt ut annons på här på forumet har jag nu även lagt ut på vendolin.
Nyss fick jag detta svar:
Dear Seller, Hello and how is everything i saw your item posted on the site and i really want to buy it for my cousin in the university and i hope the product is in a good state if so tell me the cost price along with shipping down to me by via federal express postage delivery to Federal Science an Technical College,Lagos-State in West Africa,send me the shipping cost and send me an urgent reply.. email: debi.melissa@yahoo.com I await your reply
Tycker det verkar väldigt misstänksamt. Någon mer som upplevt detta?
Dela gärna med er om ni har några tankar o funderingar.
Jag fick ett liknande mail när jag sålde min Orange, skit i det!!! Är helt klart nå lurt, när jag sa att om han ville köpa så fick han betala med Paypal och att jag skulle skicka den när jag såg att den var betald, hörde inte av han nå mer!
Men alltså, är svenskar överlag så blåögda att dom inte fattar att det är ngt skumt när man får ett sånt svar på en annons.
Ta mitt exempel: Jag har tre pedaler inlagda i annonsen och i brevet står att köparen är intressrad av "your item". Dom skriver i singular, inte i plural.
Okej, ponera att dom bara är intresserade av EN pedal, men isf vilken???
Om man inte blir misstänksam tidigare borde man ju bli det här?!
... och sedan får du en check på ett för högt belopp. Inga problem, du kan sätta tillbaks mellanskillnaden på deras konto. Men oj, checken saknade täckning så banken som redan hade löst in checken tar tillbaks hela beloppet.
Jag fick ett sådant svar på min Trace combo som jag sålde i höstas. Det jag tyckte var roligt var att det verkade ganska vettigt först...men när det började snackas om att skicka en check som hans polare skulle ge mig så att jag kunde lösa ut den frågade jag helt enkelt varför inte hans polare kunde lösa in checken Vips inget svar
It doesn't matter if it's not broken...I can fix it.
Jag hade annons på en högtalare för några år sedan... då svarade en "afrikan" som sa att han ville köpa min "item" HAHA... han skulle köpa min "item" till sin son i afrika.. jag skulle alltså skicka högtalaren till afrika.. HAHAHA !! Jävla PUCKO !!
Den där sortens brev är något av en klassiker. Har läst om många personer, av olika nationaliteter, som fått precis sådana när de försökt sälja något på olika annonssajter. Ignorera.
Men förresten, kan någon verkligen ha gått på det där upplägget en endaste gång? Det skriker ju scam lång väg.