JAG HAR SETT LJUSET!
- FreCKo
- Medlem++
JAG HAR SETT LJUSET!
Jag har tusen gånger testat Tech 21 Bassdriver DI-pedalen utan något större resultat, har alltid tyckt att den vart lite för klen, lite för "vass" i ljudet eller för otydlig...
...Men idag kopplade jag in en lånad sån (tänkte att det är bättre än hellajnad på mitt gig på lördag) och kopplade in i effektreturen på min marshall 200w transistortopp och Malmberg 4x12a (har inte fixat en speakon-telekabel till TKS-lådan än).
DET TRYCKET I LJUDET!!! Helt stört! Här behövs ingen mid-kontroll, helt stört vilket tydligt ljud med ett bra tryck jag fick fram, drog på lite extra dist och det lät fan underbart.
En sån här står överst på önskelistan nu till julafton.
...Men idag kopplade jag in en lånad sån (tänkte att det är bättre än hellajnad på mitt gig på lördag) och kopplade in i effektreturen på min marshall 200w transistortopp och Malmberg 4x12a (har inte fixat en speakon-telekabel till TKS-lådan än).
DET TRYCKET I LJUDET!!! Helt stört! Här behövs ingen mid-kontroll, helt stört vilket tydligt ljud med ett bra tryck jag fick fram, drog på lite extra dist och det lät fan underbart.
En sån här står överst på önskelistan nu till julafton.
- adde_johansson
- Medlem+
- TDHP
- Forumvärd
Annars kan man ju köpa en Behringer-klon, funkar lika bra så länge man inte trampar för hårt på den!
400:- ny? Finns en på forat för 200:- tror jag!

400:- ny? Finns en på forat för 200:- tror jag!

Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
-
- Medlem++
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- blackparkas
- Medlem++++
Du får ursäkta Lasse men jag tvivlar verkligen på att de låter lika, eller ens lika bra...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- TDHP
- Forumvärd
Jag ska inte försöka övertyga nån, det är nog ingen större idé.
Jag bara säger att jag har provat båda, och originalet låter inte närmare 2000:- bättre än kopian...
A/B-test före diss kanske?
Jag bara säger att jag har provat båda, och originalet låter inte närmare 2000:- bättre än kopian...

TDHP

TDHP
- bootsy
- Medlem+++
TDHP skrev:Jag ska inte försöka övertyga nån, det är nog ingen större idé.
Beror på.
Ska du använda den till att skita till ljudet lite live så gör Behringern säkert ett godkänt jobb.
Ska du använda den för att lina vid inspelningar utan stärk eller i stort PA så tjänar du på att köpa Sansampen istället.
Stallet liknar mest ett veteflak.
- TDHP
- Forumvärd
Ja, den billiga plstlådan är så klart sämre rent fysiskt iaf.bootsy skrev:TDHP skrev:Jag ska inte försöka övertyga nån, det är nog ingen större idé.
Beror på.
Ska du använda den till att skita till ljudet lite live så gör Behringern säkert ett godkänt jobb.
Ska du använda den för att lina vid inspelningar utan stärk eller i stort PA så tjänar du på att köpa Sansampen istället.
Ljudmässigt vet jag faktiskt inte. Någon ska ha dissikerat den och konstaterat att den innehåller motsvarande komponenter fast billigare.
Har du testat den mao?
TDHP

TDHP
- bootsy
- Medlem+++
Som hastigast. Framförallt kände jag att tillförlitligheten inte verkade så hög, men kunde också notera brum och brus.TDHP skrev:Ja, den billiga plstlådan är så klart sämre rent fysiskt iaf.bootsy skrev:TDHP skrev:Jag ska inte försöka övertyga nån, det är nog ingen större idé.
Beror på.
Ljudmässigt vet jag faktiskt inte. Någon ska ha dissikerat den och konstaterat att den innehåller motsvarande komponenter fast billigare.
Har du testat den mao?
Dock mycket för pengarna, men jag säger som alltid: Buy quality, cry once.
Stallet liknar mest ett veteflak.
- TDHP
- Forumvärd
Jag har ju en som jag tycker funkar ok.bootsy skrev:Som hastigast. Framförallt kände jag att tillförlitligheten inte verkade så hög, men kunde också notera brum och brus.TDHP skrev:Ja, den billiga plstlådan är så klart sämre rent fysiskt iaf.bootsy skrev:TDHP skrev:Jag ska inte försöka övertyga nån, det är nog ingen större idé.
Beror på.
Har du testat den mao?
Dock mycket för pengarna, men jag säger som alltid: Buy quality, cry once.
Också en pryl som skulle vara kul att faktiskt testa vid nån träff!
Förstärkardan kanske!
TDHP

TDHP
-
- Medlem+
Fender Jazz Bass American Standard (2008) | Fender Mustang CIJ |Ibanez SRX 500 | Gallien-Krueger 1001RB | GK 410 & 115 | Fender Bassman 50w '68 | Fender Bassman 212 '68 |
Karma Tree är bandet.
Karma Tree är bandet.
- blackparkas
- Medlem++++
cub skrev:Here we go again...
Diskussionerna har väl redan gjorts flera gånger här och A/B-test gjordes på Talkbass för länge sedan.
Vad kom de fram till?
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Funkfingers
- Medlem+
Den får blandad kritik.
En del gillar den medans andra tycker att Sansampen är överlägsen.
Klart som korvspad att Sansampen är bättre.
Mycket bättre! En pro-pedal.Kvalitets komponenter.
Behringer är billig skit.Så har det alltid varit och kommer mest troligt alltid att vara så.
Jag har en del Behringer pedaler.
De funkar hemma att latja med men jag skulle aldrig använda dem live.
De påverkar grundtonen på ett negativt sätt.
"Buy quality,Cry once"...he he.Bra djungelordspråk!
En del gillar den medans andra tycker att Sansampen är överlägsen.
Klart som korvspad att Sansampen är bättre.
Mycket bättre! En pro-pedal.Kvalitets komponenter.
Behringer är billig skit.Så har det alltid varit och kommer mest troligt alltid att vara så.
Jag har en del Behringer pedaler.
De funkar hemma att latja med men jag skulle aldrig använda dem live.
De påverkar grundtonen på ett negativt sätt.
"Buy quality,Cry once"...he he.Bra djungelordspråk!
G-strings are for strippers!
Det här är jag:
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=27347
The Gunners Dream live!
http://www.youtube.com/watch?v=Pw61SHwX1mA
http://www.youtube.com/watch?v=K6eUq7qg ... re=related
Det här är jag:
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=27347
The Gunners Dream live!
http://www.youtube.com/watch?v=Pw61SHwX1mA
http://www.youtube.com/watch?v=K6eUq7qg ... re=related
- TDHP
- Forumvärd
Aha! Ber om ursäkt, jag ska aldrig ta upp nåt som nämnts på ett basforum förr!cub skrev:Here we go again...
Diskussionerna har väl redan gjorts flera gånger här och A/B-test gjordes på Talkbass för länge sedan.

TDHP

TDHP
- TDHP
- Forumvärd
Klart att Sansampen är mycket bättre än Behringern.
Jag bara säger att för ett par hundringar så duger den utmärkt till hemmabruk, demo, rep, smågig eller som för mig som reserv om riggen rasar så jag har nåt att färga med in i PA:t. Det är bara lite lustigt att somliga hugger så jävla kvickt om nån säger nåt positivt om "billigt skit".
Alla har inte råd med dyra proffsprylar och då är det väl bra att veta VILKEN "billig skit" som är värd att testa/köpa och inte...
Jag bara säger att för ett par hundringar så duger den utmärkt till hemmabruk, demo, rep, smågig eller som för mig som reserv om riggen rasar så jag har nåt att färga med in i PA:t. Det är bara lite lustigt att somliga hugger så jävla kvickt om nån säger nåt positivt om "billigt skit".
Alla har inte råd med dyra proffsprylar och då är det väl bra att veta VILKEN "billig skit" som är värd att testa/köpa och inte...
TDHP

TDHP
-
- Medlem++
- TDHP
- Forumvärd
Nån här hade en till salu för 200:- förra veckan!Indigo skrev:Det där lät ju riktigt intressant, jag ska nog försöka få tag på en sådan och testa i alla fall...
Edit: Hittade den, såld!

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=24933
TDHP

TDHP
- BBQV
- Forumvärd
- whatawaste
- Medlem++