MXR-M80
- johnne
- Medlem+
MXR-M80
handlade en beggad sådan idag.. och nu tror jag fan jag kommit till det ultimata ljudet.. Clean på den och color switch på.. rätt in i transistorvintage himlen.. rakt ut i 4x10 EQ på stärken står helt flat.. men vilket ljud.. vilken värme vilken punch.. rörhäckarna kan ta sig i arslet.. tänk vad en pedal för 900kr beggad kan göra.. o jag som gick o funderade på en ampegtopp för 15lök.. för precis detta ljudet..
jag e så lycklig idag
jag e så lycklig idag
Fender Geddy Lee signature, Fender RoadWorn precision 50s ,Ampeg SVT3Pro Crate 2x15 , Roland MicroCube
Spriten räddade mig från sporten
- TDHP
- Forumvärd
Hm, blir inte det lite som att sitta i en Volvo 740 och ha ljudet av en V8 i hörlurar?
Närå, grattis till ett ljud du gillar till ett billigt pris!

Närå, grattis till ett ljud du gillar till ett billigt pris!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- Foxbat
- Medlem++
- b_luthman
- Medlem+
Jag funderade faktisk själv på att köpa den lilla burken. Men jag vill testa en innan jag lägger pengar på den, jag tror dock att det kan vara det ljudet jag är ute efter. Eller, jag har det ljudet jag är ute efter, men det kräver två pedaler, får man ihop det till en pedal så är det ju bättre.
Och Grattis till en fint köp och ett bra ljud!
Och Grattis till en fint köp och ett bra ljud!
spelar i:
www.myspace.com/jaganata
Ibanez SR1000EFB |Ibanez SRX 595
Hartke VXL | Ibanez PD7 | Crest Vs 900 | 210 +115
www.myspace.com/jaganata
Ibanez SR1000EFB |Ibanez SRX 595
Hartke VXL | Ibanez PD7 | Crest Vs 900 | 210 +115
- Jay Jacket
- Medlem+
Jag köpte en sån här av en PB:are i början av sommaren efter rekommendation av en polare och nu undrar jag hur jag överhuvud taget har kunnat spela bas i alla år utan pedalen.
Jag kör den genom min gamla Ampeg V4B med 4x12-låda och får ett sånt jävla tryck när jag kombinerar EQ + dist från pedalen med rördisten i stärkaren.
Rekommenderas varmt!
Jag kör den genom min gamla Ampeg V4B med 4x12-låda och får ett sånt jävla tryck när jag kombinerar EQ + dist från pedalen med rördisten i stärkaren.
Rekommenderas varmt!
- 41HZ
- Medlem+
Kommer ihåg en annan basist som körde just det upplägget fast med 610-låda. Det lät riktigt trevligt och en bra linesignal på köpet också.Jay Jacket skrev:Jag köpte en sån här av en PB:are i början av sommaren efter rekommendation av en polare och nu undrar jag hur jag överhuvud taget har kunnat spela bas i alla år utan pedalen.
Rekommenderas varmt!
Rickenbacker, P-basar- pedaler - Peavey VB-2 Mesa Bass400- M2000-TKS 112, TKS 115s, TKS 412
- 41HZ
- Medlem+
Alltså det är så länge sedan jag testade båda(i repan)så jag kan ha fel.TDHP skrev:Hur är en sån här jämfört med en SansAmp?
...men jag tyckte mxr80n lät naturligare medans sansamp´n hade mer av toppighet/hängmatta(i jämförelse med varandra) över sej. Sedan var jag inte så impad av disten i mxr´n men det var jag inte av sansamps heller

Rickenbacker, P-basar- pedaler - Peavey VB-2 Mesa Bass400- M2000-TKS 112, TKS 115s, TKS 412
- Jay Jacket
- Medlem+
Ja, jag blev lite överraskad över vilken "dynamisk" pedal som M80:n är och vilka schyssta möjligheter som ges. Har kört med en Ampeg Scrambler tidigare och även om den är jäkligt fräck så har den inte så mycket att sätta emot M80:n. Å andra sidan kan man kanske inte jämföra båda dessa eftersom de är rätt olika.
Har även roat mig med att köra både Scramblern och M80:n samtidigt, men det blev lite väl skruvat...
Har även roat mig med att köra både Scramblern och M80:n samtidigt, men det blev lite väl skruvat...
- BBQV
- Forumvärd
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- BBQV
- Forumvärd
- MatsD
- Medlem++
- Bassplaya
- VIP medlem
Blev oxå rekommenderad av en basistpolare att skaffa en M-80 enbart för distens skull.MatsD skrev:Sist jag sa nåt negativt om en pedal som nån skaffat sig så fick jag smisk på fingrarna. Desto roligare att kunna hålla med här då. Framför allt disten i M80 tycker jag tillhör de bättre, så den är värd pengarna bara som distpedal, men kan ju mer än så.
/Mats D
Får väl försöka komma åt och testa ett ex vid tillfälle.
- johnne
- Medlem+
måste ju bara säga att det allra bästa med den var inte bara det fantastiska ljudet jag fick till utan det fakum att jag via denna spelar in i cubase 2 kanaler samtidigt.. en distad och en clean.. sen kan man mixa dom och få det allens sanslöst kanonbra.. disten är bra men den bästa disten jag haft och har är fortfarande hör och häpna behringer bass overdrive. inne på min 4e.. dom håller inte.. men låter svinbra
Fender Geddy Lee signature, Fender RoadWorn precision 50s ,Ampeg SVT3Pro Crate 2x15 , Roland MicroCube
- FreCKo
- Medlem++