Mumin behöver skit i stärkarn!!!
- Surfin'
- Medlem++
Mumin behöver skit i stärkarn!!!
Jag behöver få lite tips på en bra overdrive och en distpedal. Overdriven ska kunna köra från mjukt milt till Wetton och Entwistle "crunch". Den ska kunna ta basen bra alternativt ha en blend kontroll så man får in ren signal eller både och.
Disten ska vara som overdriven från milt till tungt utan att basen försvinner.
Är inte ute efter någon pedal med "rör"karaktär främst men tipsa på! Alla förslag är bra, från billigt till äckligt dyrt - kosta vad det kostar!
Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet!
Disten ska vara som overdriven från milt till tungt utan att basen försvinner.
Är inte ute efter någon pedal med "rör"karaktär främst men tipsa på! Alla förslag är bra, från billigt till äckligt dyrt - kosta vad det kostar!
Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet!
- Bassplaya
- VIP medlem
-
- VIP medlem
sälj den om du kan..Bassplaya skrev:Testat Emma Reezafratzitz?
Har en till salu för 900 pix.
Väntar bara på besked från Marcbass om han ska ha den eller inte.
Men om du är intresserad så hör av dig så meddelar jag dig så fort jag vet besked.
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bassplaya
- VIP medlem
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- peter_s
- Medlem++
- blackparkas
- Medlem++++
Jag har en Ibanez PD7 som jag kommer sälja, 500 spänn inkl frakt.
Köttig dist med bra botten och rätt trevlig karaktär i soundet.
För dessa pengar skulle jag vilja påstå att det inte går att få mer för pengarna..
För dessa pengar skulle jag vilja påstå att det inte går att få mer för pengarna..
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- johnne
- Medlem+
köp ett par behringer bass overdrive.. ljudmässigt helt kanon med sin blend funktion på både höga och låga band separerat.. däremot är det kvalitetsmässigt junk därav tipset att köpa några stycken.. dom håller inte.. men kostar inte mycket å andra sidan
Fender Geddy Lee signature, Fender RoadWorn precision 50s ,Ampeg SVT3Pro Crate 2x15 , Roland MicroCube
Spriten räddade mig från sporten
Spriten räddade mig från sporten
- anli
- VIP medlem
Har en sådan. Låter inge vidare sist jag provade den om jag skall vara ärlig.johnne skrev:köp ett par behringer bass overdrive.. ljudmässigt helt kanon med sin blend funktion på både höga och låga band separerat.. däremot är det kvalitetsmässigt junk därav tipset att köpa några stycken.. dom håller inte.. men kostar inte mycket å andra sidan
Kanske skall leta fram den igen

Senast redigerad av anli den sön 06 sep 2009, 19:54, redigerad totalt 1 gånger.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- anli
- VIP medlem
Bra pedal men den är väldans "modern" i ljudet.blackparkas skrev:Jag har en Ibanez PD7 som jag kommer sälja, 500 spänn inkl frakt.
Vill man låta som Entwistle anno -00 talet så funkar den möjligtvis

Dessutom går det inte att få den att bara morra lite.
Men bra metaldist!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- blackparkas
- Medlem++++
Näeh, det är inte den Bonzo... Den disten har jag sålt va? Eller vad var det för nå´t!?? Hm...
Anli=Nog kan man få den att småmorra lite va? Eller?
Tyckte det morrade smått när jag testade den idag iaf, tyckte även att det vid nå´n inställning lät lite gammelskrammel och inte så jätte hitech.
Den ska väl på nå´t sätt vara baserad på TS9:an har jag för mig från början...
Anli=Nog kan man få den att småmorra lite va? Eller?
Tyckte det morrade smått när jag testade den idag iaf, tyckte även att det vid nå´n inställning lät lite gammelskrammel och inte så jätte hitech.
Den ska väl på nå´t sätt vara baserad på TS9:an har jag för mig från början...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- b_luthman
- Medlem+
Den pedalen är en av de bästa distar jag testat till bas. Gick igenom hela börsens sortiment på gitarr och basdistar och Ibanez PD7 var i särklass den bästa.blackparkas skrev:Jag har en Ibanez PD7 som jag kommer sälja, 500 spänn inkl frakt.
Så min peng hamnar på den också.
spelar i:
www.myspace.com/jaganata
Ibanez SR1000EFB |Ibanez SRX 595
Hartke VXL | Ibanez PD7 | Crest Vs 900 | 210 +115
www.myspace.com/jaganata
Ibanez SR1000EFB |Ibanez SRX 595
Hartke VXL | Ibanez PD7 | Crest Vs 900 | 210 +115
- blackparkas
- Medlem++++
PD7:an är skitbra.
Jag har dock basmoddat min TS9 nyligen och kommer ev. göra detsamma med min SD9:a så det känns som att den blir lite överflödig.
Jag har dock basmoddat min TS9 nyligen och kommer ev. göra detsamma med min SD9:a så det känns som att den blir lite överflödig.
- blackparkas
- Medlem++++
- blackparkas
- Medlem++++
Aj då, måste vara så! 
Jag fick faktiskt till trevligt litet morr med den tro´t eller ej...!

Jag fick faktiskt till trevligt litet morr med den tro´t eller ej...!
- anli
- VIP medlem
- adde_johansson
- Medlem+
Hemligheten är ju att ha ett rent ljud i stärkaren och fläska på med volymkontrollen i stället för gainen på Behringertrampan och på det sättet få försteget att dista(Ja, jag har en själv). Att ha tonkontrollerna på disten i neutralläge och peta upp midsen på förstärkaren hjälper också.anli skrev:Har en sådan. Låter inge vidare sist jag provade den om jag skall vara ärlig.johnne skrev:köp ett par behringer bass overdrive.. ljudmässigt helt kanon med sin blend funktion på både höga och låga band separerat.. däremot är det kvalitetsmässigt junk därav tipset att köpa några stycken.. dom håller inte.. men kostar inte mycket å andra sidan
Kanske skall leta fram den igen
I alla fall jag får ett helt okej Lemmyljud då. Men det är klart att en pedal för 350 spänn inte riktigt är i samma klass som till exempel en Fulltonetrampa för nästan 10 gånger så mycket.

edit: Men nu var det ju bara lite mer morr det gällde.
olabola skrev:Smälljud som låter skit är väl "slap" ?
- peter_s
- Medlem++
Enskilda effektpedaler väger förvisso inte så mycket var för sig, men tillsammans, monterade på ett pedalbord tillsammans med en massa kablar och strömförsörjning blir de ganska jobbiga att släpa på eller cykla med. Så ur det perspektivet behöver din Line6 inte vara något dåligt alternativ.the_great_alfonzo skrev:Nej förresten TS9n var det! Jag funderar faktiskt på om jag skulle banta ner mej och byta ut line6en mot lite småeffekter.. Blev så jäkla osmidigt ifall man skulle cykla till skolan med en phet line6 på 15 kvadratmeter. Hur pissbilligt vill du släppa ibanezen? Funkar den till Tool tror du?