Stonecastle vs Pedaltrain
-
- Medlem+
Stonecastle vs Pedaltrain
Funderar på ett pedalbord av den mindre modellen med plats för 4-5 pedaler. Just nu lutar det åt Pedaltrain eller Stonecaste. Vad är för- respektive nackdelarna med dessa? Rymmer man strömförsörjning i en Stonecastle, det verkar fiffigt att kunna gömma den under?
- mikkejohansson
- Medlem++
Finns inget "under" på Stonecastleborden. I och för sig inte heller på Pedaltrain Mini. Personligen gillar jag Pedaltrain, men har aldrig haft ett eget Stonecastle, utgår från de bord jag sett hos kompisar.
Har man rätt strömdosa (läs DC Brick eller Gators egen, alt Cioks) kan man rymma den under ett Gator Pedal Tote, det är inte heller ett så värst stort bord.
Har man 4-5 pedaler som alla går på 9v tycker jag nog att PT Mini + Visual Sound OneSpot-adapter med daisy chain-kabel är klart smidigast (adapter + kablar finns hos thesegotoeleven.se).
Har man rätt strömdosa (läs DC Brick eller Gators egen, alt Cioks) kan man rymma den under ett Gator Pedal Tote, det är inte heller ett så värst stort bord.
Har man 4-5 pedaler som alla går på 9v tycker jag nog att PT Mini + Visual Sound OneSpot-adapter med daisy chain-kabel är klart smidigast (adapter + kablar finns hos thesegotoeleven.se).
Fender - Pedaler - GK - TKS
-
- Medlem+
Tack för tipset! Ska kolla upp det, verkar vettigt (och smidigt).mikkejohansson skrev:Finns inget "under" på Stonecastleborden. I och för sig inte heller på Pedaltrain Mini. Personligen gillar jag Pedaltrain, men har aldrig haft ett eget Stonecastle, utgår från de bord jag sett hos kompisar.
Lite OT, har du gått i Piteå?
- peter_s
- Medlem++
Om valet står mellan Pedaltrain Mini och ett litet Stonecastle, så kan det vara intressant att veta att Stonecastle-borden levereras med hardcase, medan det bara finns en mjuk väska till Pedaltrains minsting. Personligen gillar jag bord av Pedaltrain-typ aningen bättre än platta diton, för att man kan gömma undan alla sladdar undertill, men ju mindre ett pedalbord blir, desto mindre roll spelar just det, i mina ögon. Så, själv hade jag nog valt ett litet Stonecastle före ett dito Pedaltrain om de kostar ungefär lika mycket. Caset skulle nog vara tungan på vågen.
Annars verkar Gators lilla Pedal Tote, som mikke nämner, vara ett bra alternativ. Särskilt som de är ganska billiga i Tyskland för tillfället.
Och förresten, det går tydligen att modifera Pedaltrains Mini-bord så att man får plats med en Fueltank Junior undertill (i den här tråden på Harmony Central gör en snubbe reklam för just en sådan hot-rodning), om man skulle vilja. Men jag håller med mikke om att en OneSpot-liknande lösning nog är ett smidigare alternativ i sammanhanget.
Annars verkar Gators lilla Pedal Tote, som mikke nämner, vara ett bra alternativ. Särskilt som de är ganska billiga i Tyskland för tillfället.
Och förresten, det går tydligen att modifera Pedaltrains Mini-bord så att man får plats med en Fueltank Junior undertill (i den här tråden på Harmony Central gör en snubbe reklam för just en sådan hot-rodning), om man skulle vilja. Men jag håller med mikke om att en OneSpot-liknande lösning nog är ett smidigare alternativ i sammanhanget.
- mikkejohansson
- Medlem++
- mikkejohansson
- Medlem++
Eller snarare - ingenting är sig likt! Jag var upp o spelade i våras och gosse vad det hade förändrats. När jag gick fanns inte radiodelen bortanför studion (men den hade jag sett förut), inte hela acusticumhuset, restaurangen var där bibblan är, inga danslokaler (lennonsalen var föreläsningssal)....ja du ser ju. ankarshusen hade t o m bara två våningar då!jannej skrev:Går där nu, började 2005. Lite efter din tid. Men det mesta är nog sig liktmikkejohansson skrev:Jodå. 1996-2001. Du med?jannej skrev:
Tack för tipset! Ska kolla upp det, verkar vettigt (och smidigt).
Lite OT, har du gått i Piteå?

Vad läser du?
Fender - Pedaler - GK - TKS
-
- Medlem+
Jag går musiklärare. När jag sökte så var det inte så många andra val, till skillnad från nu.mikkejohansson skrev:Eller snarare - ingenting är sig likt! Jag var upp o spelade i våras och gosse vad det hade förändrats. När jag gick fanns inte radiodelen bortanför studion (men den hade jag sett förut), inte hela acusticumhuset, restaurangen var där bibblan är, inga danslokaler (lennonsalen var föreläsningssal)....ja du ser ju. ankarshusen hade t o m bara två våningar då!jannej skrev:Går där nu, började 2005. Lite efter din tid. Men det mesta är nog sig liktmikkejohansson skrev:Jodå. 1996-2001. Du med?jannej skrev:
Tack för tipset! Ska kolla upp det, verkar vettigt (och smidigt).
Lite OT, har du gått i Piteå?. Fast en del av det har ju du hunnit med att se förändras med va?
Vad läser du?
Nästan allt var redan byggt när jag började. Men byggnationsmässigt har expansionen av själva skolan nog avstannat. Antar att Studio Acusticum svalde all luft. Men det blev ju fint. Och snart kommer en fjärrstyrd kyrkorgel att installeras. Spela i Tyskland och lyssna i Piteå. Stort.
Gick du lärare?
- mikkejohansson
- Medlem++