Beställde en sån här..
- kmo
- Medlem++
Beställde en sån här..
http://moodysounds.com/index.php?main_p ... 3c45c71527
Ska bli riktigt kul att bygga ihop. Phasersuget har funnits länge, så det blir ett gäng flugor på smällen!
Frågan är ju vilken färg den ska lackas i???????
Ska bli riktigt kul att bygga ihop. Phasersuget har funnits länge, så det blir ett gäng flugor på smällen!
Frågan är ju vilken färg den ska lackas i???????
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
- g00LiPoP
- Medlem
Om inte så kan du lacka den typ murrigt grön(som en rysk big muff) och skrapa av lacken så att den ser sliten ut:P
Bas: LTD B5-E just nu, hade en Silvertone P-bas
Förstärkare: Ashdown Superfly(topp), Ashdown MAG 410-T 300(låda). Innan hade jag en Laney RB-1
Pedaler: Dunlop Crybaby Bass Wah, Digitech BP-80
Förstärkare: Ashdown Superfly(topp), Ashdown MAG 410-T 300(låda). Innan hade jag en Laney RB-1
Pedaler: Dunlop Crybaby Bass Wah, Digitech BP-80
- kmo
- Medlem++
- blackparkas
- Medlem++++
Apropå kyla så ringde frugans syster häromdagen, de bor i sthlm.kmo skrev:Lugnt på jobbet idag så nu är kretskortet klart! Jobbigt, en j-a massa lödningar! Typ en c:a 150 st.....
Stillestånd nu pga olackad låda. Måste ut i kylan och fixa färg!
- Hej, har ni också kallt?
- Ja, vi har -25
- Oj, vi har -14
- Ok.
Kul med projekt!
Tycker självklart den ska vara cerise-metallic!
Eller Cerise-Flake!!
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
-
- Kontot är inaktiverat
Temperaturen är helt ointressant utan luftfuktigheten...sitt där du i din torra inlandsluft...blackparkas skrev:Apropå kyla så ringde frugans syster häromdagen, de bor i sthlm.kmo skrev:Lugnt på jobbet idag så nu är kretskortet klart! Jobbigt, en j-a massa lödningar! Typ en c:a 150 st.....
Stillestånd nu pga olackad låda. Måste ut i kylan och fixa färg!
- Hej, har ni också kallt?
- Ja, vi har -25
- Oj, vi har -14
- Ok.
Kul med projekt!
Tycker självklart den ska vara cerise-metallic!
Eller Cerise-Flake!!
- blackparkas
- Medlem++++
Roland skrev:
Temperaturen är helt ointressant utan luftfuktigheten...sitt där du i din torra inlandsluft...
Förvisso, men jag kan lova dig att de 25-28 minusgrader här uppe känns kallt det med...
Och det lusitga med samtalet var knappast att det faktiskt var så att någon frös, eftersom ingen var utomhus just då, utan att det var själva gradantalet som var det som gällde....
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
-
- Medlem+
Grattis, det är kallt där ni bor.blackparkas skrev:Roland skrev:
Temperaturen är helt ointressant utan luftfuktigheten...sitt där du i din torra inlandsluft...
Förvisso, men jag kan lova dig att de 25-28 minusgrader här uppe känns kallt det med...
Och det lusitga med samtalet var knappast att det faktiskt var så att någon frös, eftersom ingen var utomhus just då, utan att det var själva gradantalet som var det som gällde....

Fender Jazz Bass American Standard (2008) | Fender Mustang CIJ |Ibanez SRX 500 | Gallien-Krueger 1001RB | GK 410 & 115 | Fender Bassman 50w '68 | Fender Bassman 212 '68 |
Karma Tree är bandet.
Karma Tree är bandet.
- hosse
- Medlem+++
25-28 minus känns garanterat kallare vid kusten än i inlandet. När jag åkte från Växjö till Sölvesborg senast så var det 14 minus i princip hela södra Småland och Blekinge. 14 minus på stationen i Växjö var väl inte så farligt, men i Sölvesborg (stationen ligger dessutom precis vid havet) så höll jag på att förfrysa.blackparkas skrev:Roland skrev:
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- blackparkas
- Medlem++++
hosse skrev:25-28 minus känns garanterat kallare vid kusten än i inlandet. När jag åkte från Växjö till Sölvesborg senast så var det 14 minus i princip hela södra Småland och Blekinge. 14 minus på stationen i Växjö var väl inte så farligt, men i Sölvesborg (stationen ligger dessutom precis vid havet) så höll jag på att förfrysa.blackparkas skrev:Roland skrev:
Men din nedrans amatör.
Du är inte värdig att svara på mitt inlägg.
Speciellt inte när du inte läser tillräckligt bra, måste vara din intelligens det är fel på, du låter helt störd... Hur gammal är du egentligen? Tur att du inte har fem ungar vars uppfostran hänger på dig...
Nej men seriöst. Om du läste mitt inlägg ordentligt så ser du att jag ingenstans påstod att -25 är lika kallt eller kallare här än någon annan stans.
I morse var det t.ex. bara -18 grader här, men det kändes lika kallt som igår när det var -28 pga högre luftfuktighet.
I lördags var det bara -15 när jag var på bandy i kuststaden Söderhamn, men det kändes som -30.
Jag är mycket väl medveten om att luftfuktigheten avgör hur kallt det känns.
Men i samtalet som min fru förde med sin syster så var det inte den faktiska känslan av hur kallt det var som var the issue utan vad som stod på termometern och systern kände sig dessutom lite fånig efter vad jag förstår eftersom det visade sig att vi hade över 10 grader kallare...
Sedan kan det mycket väl varit så att de -14 de hade upplevdes kallare än våra -26 eller vad det nu var vi hade då, eller så var det inte så, det kommer vi aldrig få reda på.
TILLÄGG: Vi har haft -20 till -30 ungefär i en vecka nu och igår var det verkligen helt fantastiskt kallt.
-28 g rader som verkligen bet sig in i skinnet och sved.
Häromdagen var det också -28, men då kändes det inte riktigt lika farligt, fortfarande skitkallt, men inte riktigt lika kallt som igår..