Ström till två 18V pedaler...
- lowfreq
- Medlem++
Ström till två 18V pedaler...
...måste jag ha 2st Fuel Tank Jr då .. eller finns det nån power supply som matar 2st 18v?
nya Fuel Tank Chamelon kan väl också bara köra 1st 18v?
Nån som har en lösning?
nya Fuel Tank Chamelon kan väl också bara köra 1st 18v?
Nån som har en lösning?
Don't mess with me, I do not want any treble!
- Liten
- Hedersmedlem
- Sunken
- Medlem++
- Kontakt:
Dunlop DC Brick. 3 st. 18V utgångar.
Det gäller bara att tejpa över den blå lysdioden så man inte blir blind.
http://www.thomann.de/se/dunlop_dc_bric ... ply_eu.htm
Det gäller bara att tejpa över den blå lysdioden så man inte blir blind.
http://www.thomann.de/se/dunlop_dc_bric ... ply_eu.htm
- thetonequest
- Medlem+
- Sunken
- Medlem++
- Kontakt:
Då får man väl bygga en egen kabel till den då.lowfreq skrev:Okej, tack för tipsen.
Men för att krångla till det.. så måste den ena av mina två 18v ha omvänd polaritet.

Jag fick modda en befintlig kabel med en mindre kontakt, då Trace-kompressorn har någon speciallösning.

[EDIT]
Köpte ett set sådana här på Clas i sjön och använde för att skarva ihop. Ser ok ut med lite krympslang över.

Senast redigerad av Sunken den tis 13 apr 2010, 15:33, redigerad totalt 1 gånger.
- Liten
- Hedersmedlem
- inber
- VIP medlem
Har den ena pedalen + som jord och den andra har minus som jord? I så fall lär du behöva en eliminator med två isolerade utgångar. Annars så lär det bli knäpptyst och kortis. Eller är det bara kontakten som är vänd?
(För övrigt tycker jag att man alltid ska ha isolerade utgångar, för att minska risken för jordslingor, dvs brum.)
(För övrigt tycker jag att man alltid ska ha isolerade utgångar, för att minska risken för jordslingor, dvs brum.)
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
- lowfreq
- Medlem++
Den ena har vanlig "negative tip" och den andra "positive tip" (Diamond Comp 18v).inber skrev:Har den ena pedalen + som jord och den andra har minus som jord? I så fall lär du behöva en eliminator med två isolerade utgångar. Annars så lär det bli knäpptyst och kortis. Eller är det bara kontakten som är vänd?
Då borde det funka med en polarity reversing cable om man kopplar den till t.ex en Fuel Tank Jr ?
- Taurus
- Medlem++
Hummm, nä, det är bara 12v som du kan ändra polaritet på. Chameleon:en är kalasbra i övrigt sett till pris, med isolerade uttag osv, men ska du ha minst 2 x 18v och ändringsbar polaritet kanske du måste kliva upp i pris till Voodo Lab osv?lowfreq skrev:...som man kan ändra polaritet på?Taurus skrev:Jag sen förra veckan stolt ägare till en FuelTank Chameleon, och som du skriver finns det bara ett 18v uttag på den.
- lowfreq
- Medlem++
OK.Taurus skrev:Hummm, nä, det är bara 12v som du kan ändra polaritet på. Chameleon:en är kalasbra i övrigt sett till pris, med isolerade uttag osv, men ska du ha minst 2 x 18v och ändringsbar polaritet kanske du måste kliva upp i pris till Voodo Lab osv?lowfreq skrev:...som man kan ändra polaritet på?Taurus skrev:Jag sen förra veckan stolt ägare till en FuelTank Chameleon, och som du skriver finns det bara ett 18v uttag på den.
- Kale
- Medlem+
Om man tolkar den här artikeln bokstavligt så fungerar din pedal ok på 9V men går bättre på 18V. 12V kanske är ok om du inte har väldigt hög output från basen.lowfreq skrev:OK.Taurus skrev:Hummm, nä, det är bara 12v som du kan ändra polaritet på. Chameleon:en är kalasbra i övrigt sett till pris, med isolerade uttag osv, men ska du ha minst 2 x 18v och ändringsbar polaritet kanske du måste kliva upp i pris till Voodo Lab osv?lowfreq skrev:...som man kan ändra polaritet på?Taurus skrev:Jag sen förra veckan stolt ägare till en FuelTank Chameleon, och som du skriver finns det bara ett 18v uttag på den.
http://www.ovnilab.com/reviews/diamobass.shtml
- lowfreq
- Medlem++
Jo den ska tydligen funka även på 9v. Men dom rekommenderar 18v (manualen). den kan tom köras på 24v (!)Kalebas skrev:Om man tolkar den här artikeln bokstavligt så fungerar din pedal ok på 9V men går bättre på 18V. 12V kanske är ok om du inte har väldigt hög output från basen.lowfreq skrev:OK.Taurus skrev:Hummm, nä, det är bara 12v som du kan ändra polaritet på. Chameleon:en är kalasbra i övrigt sett till pris, med isolerade uttag osv, men ska du ha minst 2 x 18v och ändringsbar polaritet kanske du måste kliva upp i pris till Voodo Lab osv?lowfreq skrev:...som man kan ändra polaritet på?Taurus skrev:Jag sen förra veckan stolt ägare till en FuelTank Chameleon, och som du skriver finns det bara ett 18v uttag på den.
http://www.ovnilab.com/reviews/diamobass.shtml
Så för min del vill jag inte gå under 18v. tror man loosar både ljudkvalitet och headroom annars.