Udda budgetprylar.

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Udda budgetprylar.

Inlägg av Punkster »

Jag har provat runt bland en massa olika pedaler ett tag, i jakt på det bästa ljudet. Både finare pedaler typ EBS och diverse budgetprylar har passerat revy. Äntligen känner jag mig hyffsat nöjd med mitt ljud.

Vad har jag då? Jo, 2 pedaler som egentligen är udda, billiga och inte har särskilt hög status. Först och främst en Nobels ODR-B Bass Overdrive. Den låter verkligen mumma och klarar allt som jag vill, från lite lätt rörlik kompression till riktig monsterdist. Sen har jag en DOD FX25 Flanger också. En gitarrpedal egentligen, men jag har aldrig provat en modulationseffekt jag gillar mer. Den låter kalas i hela registret och kan låta allt från lite lätt chorus till total galenskap.

Jag har betalat drygt 200 kr stycket för pedalerna. Inte ens hälften av vad jag gav för min EBS Multidrive.

Jag tror minsann att jag ska fortsätta att leta efter fler udda och billiga pedaler som ingen gillar. :D
/Linus
HirYoshima
Medlem++

Inlägg av HirYoshima »

bra där :)
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Användarvisningsbild
Oxymoron
Medlem

Inlägg av Oxymoron »

Nice, får ta och testa en sån där nobel. Btw håll koll i brevlådan idag eller imorgon, det bör dimpa ned något =)
- http://www.lapdogtheband.se" onclick="window.open(this.href);return false; -
Användarvisningsbild
refug
Medlem

Inlägg av refug »

Va kul att du uppskattade Nobel-disten. Jag håller med dig till fullo.
Nu blev jag sugen att rota fram min. Den glappar lite, men ska fan fixa det.
Man kan aldrig ha för många distar.
Användarvisningsbild
bassicfun
Medlem

Inlägg av bassicfun »

Bara att fortsätta använda öronen.Det är nummer ett!
Mitt lilla trick är att köpa dyra kvalitets prylar när dom är ute.Då har dom blivit billiga och kvaliten består.När man sen kommit upp i min ålder så blir dom inne igen och svindyra ha ha....
Skulle vilja ha en colorsound overdrive (inte till bas)
Skriv svar