SANSAMP TECH21 VT-BASS
- AxelStingray
- Medlem
SANSAMP TECH21 VT-BASS
Musicman Stingray -77, Maruszczyk Elwood x4a, Aria 1540S -71, Markbass f1 med en EBS 4x10 låda.
- flagg
- Medlem+
Tarzan08 tycker det iaf: http://pratabas.se/viewtopic.php?t=34134
- Tarzan08
- Medlem++
- Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi
Re: SANSAMP TECH21 VT-BASS
Ja, 80!AxelStingray skrev:Är det någon som vet om SANSAMP TECH21 VT-BASS pedalen låter bra ?
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
{fyra strängar}
- peter_s
- Medlem++
Ja. Den låter bra, med vissa förbehåll.AxelStingray skrev:Är det någon som vet om SANSAMP TECH21 VT-BASS pedalen låter bra ?
Bedöm själv:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_be9GSlt_eQ[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=AHuH6CPn ... re=related[/youtube]
- AxelStingray
- Medlem
Använder du en själv ?Tarzan08 skrev:Ja, 80!AxelStingray skrev:Är det någon som vet om SANSAMP TECH21 VT-BASS pedalen låter bra ?
Musicman Stingray -77, Maruszczyk Elwood x4a, Aria 1540S -71, Markbass f1 med en EBS 4x10 låda.
- Tarzan08
- Medlem++
- Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi
Ja, det gör jag.AxelStingray skrev:Använder du en själv ?Tarzan08 skrev:Ja, 80!AxelStingray skrev:Är det någon som vet om SANSAMP TECH21 VT-BASS pedalen låter bra ?
Min är inställd så att den morrar till vid extra hårda tillslag. Annars finns den där som en boost, ungefär. Jag spelar i coverband och det är inte ändamålsenligt med far-åt-helvete-dist... även om VT klarar av det. Läste du recensionen?
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
{fyra strängar}
- AxelStingray
- Medlem
Japp de gjorde jag ! Den verkar väldigt lovande. Men vill ändå testa före köp. Men ingen lokal musikhandel har den inne :/Tarzan08 skrev:Ja, det gör jag.AxelStingray skrev:Använder du en själv ?Tarzan08 skrev:Ja, 80!AxelStingray skrev:Är det någon som vet om SANSAMP TECH21 VT-BASS pedalen låter bra ?
Min är inställd så att den morrar till vid extra hårda tillslag. Annars finns den där som en boost, ungefär. Jag spelar i coverband och det är inte ändamålsenligt med far-åt-helvete-dist... även om VT klarar av det. Läste du recensionen?
- fieldflower
- Hedersmedlem
- Tarzan08
- Medlem++
Naturligtvis, min vän...fieldflower skrev:Ja, apropå att testa denna - har du lust att ta med den till Rolles lilla get-together, Tarzan? Den gör mig lite nyfiken...
Det blir väl alltid nån stärkare där (om jag så ska få ta med en själv) så det går att testa hur den låter.
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
{fyra strängar}
- fieldflower
- Hedersmedlem
Kalas!Tarzan08 skrev:Naturligtvis, min vän...fieldflower skrev:Ja, apropå att testa denna - har du lust att ta med den till Rolles lilla get-together, Tarzan? Den gör mig lite nyfiken...
Det blir väl alltid nån stärkare där (om jag så ska få ta med en själv) så det går att testa hur den låter.
Jag plockar med min lilla Kustom så vi har nåt att prova igenom.
Medlem i PB50+
- peter_s
- Medlem++
Det är i sådana lägen den låter allra bäst, tycker jag.Tarzan08 skrev:Min är inställd så att den morrar till vid extra hårda tillslag.

Bra pedal.
- Tarzan08
- Medlem++
Exakt! Om man vill ha en fräsig och rivig pedal så fixar den såklart det också, ungefär som en löpsk katthona i mars, fast jag gillar mer när den fungerar som Alfahanen i lejonflocken... säger till när det behövs liksom... hehepeter_s skrev:Det är i sådana lägen den låter allra bäst, tycker jag.Tarzan08 skrev:Min är inställd så att den morrar till vid extra hårda tillslag.
Bra pedal.
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
{fyra strängar}